خبرگزاری کار ایران

معاون نخست وزیر نیرو ارمنستان:

نسبت به آلودگی ارس بی تفاوت نیستیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۵۴۷

معاون نخست وزیر نیرو ارمنستان گفت: اطمینان می‌دهیم که مسائل مرتبط با محیط زیست را با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌کنیم و در ارتباط با آلودگی رودخانه ارس بی‌تفاوت نیستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهر گریگوریان" معاون نخست وزیر نیرو ارمنستان در شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور با اشاره به اینکه روابط ایران و اوراسیا در حالت تقویت است، گفت: ایران و ارمنستان همسایگان تاریخی صمیمی هستند؛ از این رو ارمنستان به عنوان عضوی از این اتحادیه تمام سعی خود را خواهد کرد تا از خواسته‌های ایران در این زمینه حمایت کند.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست مرزی ندارد، گفت: اطمینان می‌دهیم که مسائل مرتبط با محیط زیست را با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌کنیم و در ارتباط با آلودگی رودخانه ارس بی‌تفاوت نیستیم.

معاون نخست وزیر ارمنستان با اشاره به اینکه پروژه خط سوم انتقال برق میان دو کشور بایستی در مرکز توجه قرار بگیرد، ادامه داد: معتقدم فعالیت ایران در اوراسیا در ارتباط با این خط، توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی گفت: شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ارمنستان به‌رغم فرصت محدود آن بسیار سودمند و بهره ور انجام شد.

وی با بیان اینکه توافق‌ها و نتایجی که در نتیجه این اجلاس حاصل شد در راستای منافع متقابل دو کشور بوده است، گفت: طی این اجلاس دو روزه توافق‌هایی در زمینه انرژی، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی تجارت، محیط‌زیست و گردشگری حاصل شده که نتایج مفصل آن در تفاهم‌نامه به خوبی درج است.

معاون نخست وزیر جمهوری ارمنستان، اجرای مفاد تفاهم‌نامه این اجلاس را در توسعه تجارت بین دو کشور موثر دانست و افزود: ارمنستان به‌عنوان تنها کشور عضو اتحادیه اوراسیا که دارای مرز زمینی مشترک با ایران است می‌تواند جایگاه و نقش ویژه‌ای در ارتباط با این کشور و سایر کشورهای عضو اوراسیا داشته باشد.

گریگوریان خاطرنشان کرد: اطمینان دارم با کوشش مشترک می‌توانیم به تمام توافق‌هایی که حاصل شده جامه عمل پوشانده و این مهم زمینه‌ای برای توافق‌های آینده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز