خبرگزاری کار ایران

ربیعی خبر داد:

کشف 537 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۵۳۷

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از کشف 44 میلیون قلم کالای قاچاق در سال 97 خبر داد.

به گزارش ایلنا، رامین ربیعی ضمن اعلام این خبر گفت: در سال 97 تعداد ده هزار و 439 مورد بازرسی در راستای کشف کالای قاچاق صورت گرفت که در نهایت منجر به تشکیل یک هزار و 9 فقره پرونده شد.

ربیعی با اشاره به ارزش ریالی کشفیات قاچاق کل کشور در سال 97 که حدود هفت هزار و 130 میلیارد ریال است افزود: ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق استان البرز عدد پنج هزار و 370 میلیارد ریال را نشان می دهد.

بنا به گفته این مقام مسول تعداد کالاهای قاچاق کشف شده استان البرز 44 میلیون و 803 هزار و 989 قلم کالا است.

سرپرست سازمان صمت استان البرز در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمارهای مقایسه ای سال 97 نسبت به سال 96 تعداد پرونده های متشکله سه درصد، میزان بازرسی های صورت گرفته 28 درصد و ارزش ریالی کشفیات قاچاق، سه هزار و 750 درصد رشد داشته است.

ربیعی درباره گروه‌های کالایی کشف شده اظهار داشت: لوازم خانگی، مواد خوراکی و تجهیزات پزشکی- آزمایشگاهی جزو گروه‌های کالایی هستند که بیشترین آمار کشفیات را به خود اختصاص داده اند.

وی در خاتمه بیان کرد: بر مبنای ارزیابی های صورت گرفته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در بخش ارزش ریالی کشفیات قاچاق و در بخش تعداد پرونده های متشکله به ترتیب جایگاه اول و دوم کشور را بدست آورده است.

بر اساس ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در حدود وظایف محوله قانونی، کاشف در امر قاچاق محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز