خبرگزاری کار ایران

۹۰ درصد نهاده‌های دام و طیور با ارز ترجیحی تامین می‌شود

کد خبر : ۷۸۰۴۵۸

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد نهاده های دام و طیور با ارز ترجیحی تامین می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر مرتضی رضایی در حاشیه افتتاحیه پنجمین همایش بین المللی و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در پاسخ به پرسشی در مورد ارز مربوط به نهاده‌های دامی ضمن اعلام این مطلب گفت: نهاده‌های بخش دام، طیور و آبزیان حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه ها را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان این که ۵۰ تا ۵۵ درصد خوراک صنعت طیور کشور و ۴۰ تا ۴۵ درصد خوراک دام از طریق کارخانه های خوراک آماده دام و طیور تامین می شود، اظهار داشت: مابقی خوراک دام و طیور توسط واحدهای مرغداری و دامداری تامین یا تولید می شود.

رضایی خواستار هماهنگی میان واحدهای مرغداری و دام با کارخانه های خوراک آماده دام و طیور شد و تصریح کرد: ایجاد زنجیره تولید و تولید قراردادی موجب می شود از ظرفیت تولید خوراک آماده دام در کشور استفاده شود.

ضرورت ایجاد زنجیره تولید برای حل مشکلات نهاده‌ها

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در جریان برگزاری این همایش با اشاره به رقم بالای تولید خوراک آماده دام،طیورو آبزیان در ایران، گفت: نبود زنجیره تولید یکی از مشکلات در حوزه دام، طیور و آبزیان کشور است و هر واحدی خود، اقدام و تصمیم گیری می کند.

وی برگزاری همایش و نمایشگاه ها را فرصتی برای حل مشکلات میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان نهاده ها و خوراک آماده دام و طیور و آبزیان عنوان کرد و اظهار داشت: در زمینه مشکلاتی همچون نهاده ها باید هم اندیشی صورت گیرد.

رضایی در همین حال به توان تولید ایران در حوزه محصولات پروتیینی اشاره و تصریح کرد: ایران جزو ۱۰ کشور تولید کننده گوشت طیور در دنیا و دومین صادر کننده شیر در منطقه است.

وی گفت: تامین و واردات نهاده ها و مکمل های مورد نیاز دام و طیور باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

بنابراین گزارش، در این همایش از کارخانه های حامی دامداران سیل زده استان های گلستان، لرستان و خوزستان با اهدای تندیس تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز