خبرگزاری کار ایران

استراماچونی، امید استقلال برای شکستن طلسم شش ساله

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۳۲۰

سرمربی ایتالیایی استقلال امید هواداران این تیم است تا بعد از 6 سال قهرمان نشدن در لیگ برتر به ناکامی آنها پایان دهد.

به گزارش ایلنا، استقلال مدت‌هاست که دستش از جام قهرمانی کوتاه بوده‌ است، به طوری که آخرین قهرمانی این تیم در لیگ‌برتر به شش سال قبل باز می‌گردد. در این مدت حتی همنام خوزستانی او نیز قهرمان شد، اما آن‌ها هم‌چنان در حسرت قهرمانی به سر می‌برند. باشگاه استقلال تنها در این مدت محل رفت‌‌ و آمد مربیان پیر، جوان،خارجی و ایرانی بوده‌ که هیچکدام از آن‌ها نتوانسته‌اند رویای قهرمانی را برای هواداران باشگاه به واقعیت تبدیل کنند.

اما این روزها استقلال مربی جدیدی را به خدمت گرفته‌ است که پس از رایکوف، جگیچ، سکومروخوف، لئونید بیلفسکی، رولند کخ و وینفرد شفر هفتمین سرمربی خارجی تاریخ باشگاه است. مردی که در قدم نخست تیم را برخلاف سال‌ها‌ی قبل درست و به موقع بر سرتمرینات آماده‌سازی برای فصل جدید حاضر کرده است به طوری که او همین حالا هم از رقیب سنتی‌اش جلوتر است.

مردی از جنوب مدیترانه:

متولد۱۸ ژوئن۱۹۷۶ فارق‌التحصیل حقوق از دانشگاه لاساپینزه‌ ایتالیا.

نام جدیدی که توانسته چراغ تازه‌ای در دل تاریک هواداران باشگاه روشن کند،مردی جوان و خوش‌چهره از جنوب اروپا.

دوران بازیگری او به طرز بی‌رحمانه‌ای با یک مصدومیت شدید از ناحیه‌ی زانو در سن ۱۹ سالگی پایان یافت،اما این مورد هرگز برای این مربی تازه‌کار مانعی برای نپرداختنش به فوتبال نشد.

از عنوان مورینیو دیگر در فوتبال اروپا تا اولین اخراج با اعتراض هواداران:

آندره‌آ اولین بار در سن۲۵ سالگی در قامت یک سرمربی روی نیمکتی در راس کادر فنی تیم آماتور رم قرار گرفت. تا اولین تجربه‌ مربیگری او با اولین تجربه‌اش در کسب جام قهرمانی را با یکدیگر رقم بزند.

استرا کارش با این تیم را تا سال۲۰۰۵ ادامه داد،و پس از آن عضو کادرفنی تیم فوتبال جوانان رم شد،و در فاصله‌ی سال‌های(۲۰۰۷_۲۰۱۰)دو جام ملی را در کارنامه‌ی حرفه‌اش ثبت کرد.

او پس از ترک رم و پیوستن به باشگاه اینتر در مصاحبه‌ای گفت:(من قلب و خانواده‌ی دوم خود را در (rigoria) جا گذاشته‌ام.‌ از اینکه بگویم هنگام خداحافظی همه را بغل کرده‌ام و گریه کردم اصلا خجالت نمی‌کشم،تنها کسی که تا آخرین لحظه برای نگهداشتن من در باشگاه تلاش کرد برونو کونتی بود. او پدر فوتبالی من است. او در قلب من جایگاه ویژه‌ای دارد و من همه‌چیزم را چه در راه مربی‌گری و چه در راه بزرگ شدن در زندگی شخصی‌ام را مدیون او هستم. هیچ‌کس نمی‌تواند رم و رمی‌ها را از قلب من بیرون کند. اینتر با نشان دادن علاقه زیاد به من باعث شد،تا آن‌ها را انتخاب کنم،بین ما احساس مشترکی وجود دارد. من اینجا خوشحال هستم.)

او در سال ۲۰۱۱ در شرایطی به عنوان سرمربی جدید جوانان اینتر انتخاب شد که بسیاری از او به عنوان مورینیوی دیگر در فوتبال اروپا نام می‌بردند،

استرا موفق شد، اولین قهرمانی‌اش در اینتر را با برتری مقابل آژاکس در جام(Next generation) به ثبت برساند.

او توانست ۵ برد و ۲ تساوی و ۲ باخت را برای اینتر رقم بزند،کسب نتایج خوب و همچنین پیروزی ۴بر۲ او مقابل آث‌میلان باعث شد وی جایگاه مربیگریش را برای فصل بعد تثبیت کند.

او پس از سپری کردن چند بازی در فصل۲۰۱۱/۲۰۱۲ قراردادش را با باشگاه اینتر تا سال ۲۰۱۵ تمدید کرد.

آندره‌آ توانست اینتر را به بالای جدول رده‌بندی و در رقابت اصلی با یوونتوس و ناپولی در مسیر قهرمانی سری‌‌آ معرفی کند.

از درخشان‌ترین نتایج کسب شده توسط این سرمربی ایتالیایی میتوان به برتری مقابل یوونتوس و برهم زدن رکورد شکست‌ناپذیری این تیم بعد از ۴۹ بازی در خانه اشاره کرد.

همچنین استرا با کسب نتایج دو برد یک مساوی هرگز هیچ دربی را با اینتر در خانه واگذار نکرد و پس از یک شروع خوب و امیدوار کننده مسیر نزولی را در پیش گرفت و فصل را با رتبه‌ی بسیار ضعیف در جدول به پایان برد تا اینتر نتواند بعد از ۱۵ سال موفق به کسب سهمیه‌ی اروپایی شود و راهی جز قطع همکاری طرفین باقی نماند.

آندره‌آ پس از آن در۴ مه۲۰۱۳ از باشگاه اینتر اخراج شد،و جای خود را به والتر مازاری داد. تا رسما در ۱۴ژوئن۲۰۱۴ با عقد قراردادی هدایت تیم اودینزه(گورخرهای کوچک)را به عهده بگیرد.

اما استرا بدترین نتایج دوران مربیگری‌اش را با کسب میانگین ۲۹ درصد پیروزی به ثبت رساند،تا پس از یکسال از سمت خود به عنوان سرمربی از این باشگاه کنار گذاشته شود.

مقصد بعدی استرا در سال ۲۰۱۵ و به مدت ۵ فصل با تیم پاناتیناکوس در لیگ یونان بود. اما دوباره کسب نتایج ضعیف در این تیم مطرح یونانی اعتراض هواداران باشگاه را برانگیخت و شکست سه بر صفر او با تیم پاناتیناکوس مقابل رقیب دیرینه‌اش المپیاکوس و شکست در برابر آژاکس و کسب یک امتیاز در مرحله‌ی گروهی و سپس حذف از جام حذفی یونان باعث شد تا این باشگاه یونانی با توجه به کسب نتایج ضعیف و فشار هواداران در اول دسامبر۲۰۱۶ قراداد او را با احترام به پایان برساند.

قرار داد بعدی وی با تیم اسپارتاپراگ در ۲۸ مه ۲۰۱۷ در کشور چک بود. اما دوباره استراماچونی

به دلیل کسب نتایج ضعیف و شکست برابر ستاره‌ی سرخ بلگراد در مقدماتی یورولیگ و شکستی دوباره به یک تیم گمنام در رقابت‌های جام‌حذفی چک باعث شد تا او در تاریخ ۶مارس سال گذشته از این تیم نیز کنار گذاشته شود.

امیدبخش برای هواداران ناکام در لیگ ۱۸:

استراماچونی، امید استقلال برای شکستن طلسم شش ساله

مرور کلی بر کارنامه‌ی استراماچونی به ۱۴۲۶ روز مربی‌گری حرفه‌ای در فوتبال اروپا برمیگردد. که در این بین ۷۶۲ روز به سری‌آ و ۳۸۲ روز با یونان و ۲۸۲ روز آن نیز به جمهوری چک مربوط می‌شود.

این یعنی آندره‌آ هفت‌سال هدایت تیم‌هایی را بر عهده داشته که جزو تیم‌های بزرگ و پرحاشیه و بنام در فوتبال اروپا بوده‌اند.

تیم‌هایی که اگر اودینزه را از آن کنار بگذاریم همیشه جزو مدعیان لیگ‌های ایتالیا-یونان و چک بوده‌اند. بدون شک کار کردن استرا در تیم‌های مدعی از او یک مربی باتجربه و بنام ساخته است،پس باعث امید هواداران باشگاه استقلال است که استرا بتواند تیم را در شرایط بحرانی مدیریت کرده و آن‌ها را از هیاهوهای رسانه‌ای دور نگه دارد.

بدون شک نتیجه نگرفتن در بازی‌های بزرگ در مصاف با رقبای جدی در فصل گذشته یکی از مشکلات اصلی باشگاه بوده است،به‌طوری که شفر در برابر پرسپولیس در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت ۱ امتیاز و در مصاف با سپاهان و تراکتور ۳امتیاز و در دیدار با پدیده نیز تنها ۱امتیاز کسب کرده و عملا از رقبای خود در قافله عقب مانده است.

اما مرور نتایج به ثبت رسیده توسط استراماچونی میتواند گواه خوبی باشد که او برخلاف شفر در شکست دادن رقبای خود در بازی‌های بزرگ مهارت دارد،

استراماچونی، امید استقلال برای شکستن طلسم شش ساله

مانند: "برد یووه در خانه‌ی اینتر و برد در دربی شهر میلان که به قیمت از دست دادن قهرمانی برای میلان تمام شد."

اما از تاکتیک‌های مورد استفاده توسط این مربی۴۳ساله میتوان به دوران شروع او که به ترکیب ۳-۳-۴ علاقه‌مند بود اشاره کرد،که پس از گذر زمان و احتیاط بیشتر به تاکتیک ۱-۳-۲-۴روی آورد.

زمانی که آندره‌آ هدایت اینتر را به عهده داشت در بازی‌های بزرگ تیمش را با آرایش۱-۲-۳-۴نیز به میدان فرستاده بود و همچنین او در ۲۲ مسابقه اخیر ۲۱ مرتبه از آرایش۱-۳-۲-۴استفاده کرده است که در استقلال ابزار آن نیز موجود است.

حال با تمام این‌ها باید منتظر ماند و دید که آیا استقلال میتواند با به خدمت گرفتن این مربی جوان و تکیه بر خریدهای جدید باشگاه به روزهای اوج خود برگشته و لیگ۱۹ را با کسب نتایج قابل قبول و فتح یک قهرمانی دیگر پس از شش سال به پایان برساند؟

 

گزارش: ترنم کشاورز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز