خبرگزاری کار ایران

کمیته بین المللی حقوق بشر:

اسرائیل قانون بین المللی را در دمشق نقض کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۳۱۴

​کمیته بین المللی حقوق بشر اعلام کرد که اسرائیل بار دیگر با بمباران موشکی دمشق و حمص، قانون بین‌المللی را به طور آشکار نقض کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، کمیته بین‌المللی حقوق بشر اعلام کرد که اسرائیل با بمباران موشکی حومه دمشق و حمص که منجر به کشته شدن ۱۵ نفر از جمله زنان و کودکان شد، دوباره مرتکب نقض صریح قانون بین‌المللی شده است. 

این کمیته تأکید کرده است که حملات اسرائیل به دمشق محکوم است و غیر از اصرار بر حمله به شهروندان بی‌گناه چیز دیگری را در صحنه کنونی سیاست بین المللی ثابت نمی‌کند. 

در ادامه بیانیه کمیته بین المللی حقوق بشر آمده است که اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد نگرانی‌های توهم‌آمیز تصمیم انجام حملات پی در پی با بهانه حمله به تروریسم را با هدف وارد کردن خسارت‌های جانی و مالی پنهان می‌کند. 

این بیانیه تأکید می‌کند که عملیات نظامی متوالی از سوی آمریکا و اسرائیل در راستای خدمت به تمایل حقوق بشر بین المللی برای تخلیه اماکن درگیری از وجود غیر نظامیان نیست و ما شاهد عکس چنین موضوعی هستیم که بر آزار و اذیت همه‌جانبه مردم سوریه اصرار دارد. 

در همین راستا، «هیثم أبو سعید» کمیسر خاورمیانه‌ای کمیته بین‌المللی حقوق بشر تصریح کرد که حملات نظامی اسرائیل به سوریه و کشتار کودکان و بی‌گناهان از جوهر مبانی ارتش رژیم صهیونیستی نشأت می‌گیرد که بر چنین سیاست‌ها و استراتژی‌هایی در بمباران این مناطق در چارچوب طرح‌های نظامی و هدف قرار دادن مواضع امنیتی تکیه می‌کند. بنابراین باید خواستار توقف تجاوزگری‌های اسرائیل از طریق تدابیر قانونی بین‌المللی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز