خبرگزاری کار ایران

پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

آیین افتتاح ایستگاه پمپاژ انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب شادگان

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۲۴۱

ایستگاه پمپاژ انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب شادگان با حضور رئیس سازمان محیط زیست، معاون اول رئیس جمهور، استاندار خوزستان و دیگر مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، امروز سه‌شنبه- ۱۱ تیرماه-  پروژه زیست‌محیطی تامین حق آبه تالاب بین‌المللی شادگان از رودخانه کارون به وسیله ایستگاه پمپاژ با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست و معاون اول رئیس جمهور و استاندار خوزستان دیگر مسئولین استانی و کشوری افتتاح شد.

این پروژه با مشارکت سازمان آب و برق خوزستان و اداره کل محیط زیست خوزستان در سال ۹۶ آغاز و در تیرماه ۹۷ به اتمام رسید.

توجه به خشکسالی حوضه رودخانه‌های مارون و جراحی و تغییر اقلیم طرح انتقال آب رودخانه کارون به تالاب شادگان در سال ۹۳ توسط سازمان محیط زیست خوزستان آغاز و ادامه عملیات اجرایی طرح در سال ۹۶ به سازمان آب و برق خوزستان واگذار شد.

احیاء زیست محیطی و تأمین بخشی از حق آبه تالاب از رودخانه کارون، امکان انتقال بخشی از دبی سیلابی رودخانه کارون به تالاب و جلوگیری از ایجاد و توسعه کانون های ریزگرد از اهداف این طرح است.

ایستگاه پمپاژ آب رودخانه کارون به تالاب بین المللی شادگان به دبی ۵ متر مکعب و سیستم انتقال این آب از کانال بتنی مقطع ذوزنقه ای به طول ۵ هزار و ۶۵۰ متر و عرض ۵ متر و ارتفاع ۲ متر است.

سیستم تامین برق ایستگاه از خط برق تک مداره ۳۳ کیلو ولت تامین می شود. هزینه اجرای کل طرح ۱۰۵ هزار میلیون ریال است.

 

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز