خبرگزاری کار ایران

رفع تصرف 1000 مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه جاجرود

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۴۰۱

سرپرست امور منابع آب شمیرانات از رفع تصرف یک‌هزار مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه جاجرود در منطقه "آهار"، "نیکنام‌ده" و "رودک" خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "راما حبیبی" با اعلام این مطلب اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب‌های سطحی و واحد حقوقی این امور حدود هزار مترمربع از اراضی بستر رودخانه جاجرود با دستور قضایی رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای قانون توزیع عادلانه آب و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شد، ادامه داد: در این عملیات با تخریب پل‌ها و دیوار کشی‌ها، اتاقک‌ها، آلاچیق‌ها و بناهای غیرمجاز، آزادسازی بخشی از بستر و حریم مجاری آب‌های سطحی در مناطق مذکور صورت گرفت.

حبیبی همچنین تصریح کرد: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه‌ها و مجاری آب‌های سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها، گروه گشت و بازرسی این امور به‌طور مداوم در منطقه در حال گشت‌زنی بوده و به محض مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز فوراً اقدام لازم جهت رفع تصرف صورت می‌گیرد.

سرپرست امور منابع آب شمیرانات یادآور شد: در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفان جهت رفع تخلف داده می‌شود و در صورت بی‌توجهی به اخطارها با کسب دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام خواهد شد.

وی تاکید کرد: رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب شرب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی است که باید از آنها به‌عنوان انفال حفاظت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز