خبرگزاری کار ایران

خیابان‌های خرید استانبول2019

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۳۵۶

اگر قصد دارید تور استانبول رزرو کنید، یک روز هم برای گشت و گذار در این خیابان‌ها کنار بگذارید.

ایلنا؛ خیابان‌های خرید استانبول، مسلما یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول است. خیابان‌هایی با معماری و رنگ و بویی خاص که هر مسافری را مجذوب خود می‌کند. اگر قصد دارید تور استانبول رزرو کنید، یک روز هم برای گشت و گذار در این خیابان‌ها کنار بگذارید.

خیابان استقلال، خیابانی زیبا برای خرید در استانبول

خیابان استقلال که در ترکیه، «İstiklal Caddesi»نام دارد، از معروف‌ترین خیابان‌های خرید استانبول است که به میدان تقسیم استانبول منتهی می‌شود.در این خیابان، فروشگاه‌ها با انواع و اقسام کالاها انتظار شما را می‌کشند و بیش از همه، محیط و مناظر زیبای این خیابان، چشم شما را می‌گیرد. اگر در طول خیابان‌گردی، خسته شدید، قطار کوچکی به نام تراموا، شما را جابه‌جا می‌کند؛ پس در طی مسیر، نگران خستگی نباشید.

اگر مجبورید تور ارزان استانبول را برای روزهای محدودی رزرو کنید، در بین خیابان‌های خرید استانبول، حتما به خیابان استقلال سر بزنید. خیابان استقلال استانبول فرصتی است که انرژی و روحیه منحصر به فرد شهر استانبول را در آیینه زمان تجربه کنید. شلوغ ترین خیابان شهر استانبول و کشور ترکیه و قابل مقایسه با خیابان پنجم نیویورک و یا خیابان آکسفورد لندن است. خیابان 1400 متری که فقط باید درون آن قدم زد و از ساختمان های کنسولگری و گالری های هنری نوآورانه، مراکز خرید، فروشنده های با چرخ های دستی سیاربا فروش:( بلوط و بلال)،( میدیه دولما برنجی)،(نان ترد سیمیت)،(بستنی قیفی با فروشندگانی که شما را برای سرگرمی و فان اذیت میکنند)عتیقه فروشی،سالن قدیمی تئاتر و 3 سینما(اطلس، فیتاس، امک)،کتابفروشی و اصوات موسیقی و کوچه های تاریخی که مملو از کافه و قهو خانه های سنتی با خوردن چای کمر باریک و یا یک فنجان قهوه ترک لذت برد

سردار اکرم، خیابانی دیدنی در استانبول

خیابان سردار اکرم (Serdar-ı Ekrem) یکی از خیابان‌های استانبول است که هم برای خرید کردن و هم گرفتن عکس‌های ماندگار، بی‌رقیب است. حس نوستالژی قدم زدن در این خیابان، شما را یاد خیابان‌های لندن می‌اندازد، با این تفاوت که کف خیابان، با سنگ‌فرشتزیین شده است. این خیابان در نزدیکی خیابان استقلال و برج گالاتا است و از نظر جغرافیایی در منطقه‌ی مناسبی قرار گرفته و در جوار دیگر مکان‌های دیدنی استانبول است.

خیابان‌های خرید استانبول2019

خیابان عبدی ایپکچی، خیابانی لوکس در استانبول

خیابان عبدی ایپکچی (Abdi İpekçi Caddesi) منطقه‌ی پر زرق و برق و لوکس استانبول محسوب می‌شودو یکی از خیابان‌های خرید استانبول است که معروف‌ترین برندهای جهانی در آن حضور دارند. نام بردن از برندهایی مثل لویی‌ویتون و پرادا کافی است که به گران‌قیمت بودن فروشگاه‌های این خیابان پی ببرید. اگر همیشه به دنبال برندهای معتبر می‌گردید و در تور استانبول خود می‌خواهید به خیابانی بروید که فروشگاه‌های رسمی این برندها در آن وجود داشته باشد، خیابان عبدی ایپکچی مخصوص شماست.

محله Nişantaşı هم در این خیابان قرار دارد که در واقع محله‌ی روشنفکران و هنرمندان استانبول است و در بسیاری از کافه‌های این محله می‌توانید جمع‌های هنری و روشنفکرانه را ببینید و با آن‌ها گپ بزنید.

‌ببک و آرناووتکوی، منطقه اعیان و اشراف

حالا که معروف‌ترین خیابان لوکس استانبول را معرفی کردیم، بد نیست اگر به منطقه ببک و آرناووتکوی یا همان Bebek and Arnavutköyهم اشاره کنیم. چون این منطقه هم جزء مناطق گران‌قیمت استانبول است و محله‌ی اعیان محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های بارز این منطقه، رستوران‌ها و غذاخوری‌های لوکس و عظیم آن است که غذا خوردن را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند. شاید یک‌بار امتحان کردن رستوران‌های این منطقه، فکر بدی نباشد.

خیابان کوکورکوما، یک خیابان قدیمی برای خرید در استانبول

اگر می‌خواهید در تاریخ قدم بزنید و با دیدن وسایل و عتیقه‌های تاریخی، به وجد بیایید، خیابان کوکورکوما یا همان Çukurcuma Caddesiمی‌تواند میزبان شایسته‌ای برای شما باشد. در این خیابان خبری از طرح‌های مدرن و پست مدرن نیست و هر آنچه می‌بینید، شما را به فضای سنتی نزدیک می‌کند و می‌توانید اجناس عتیقه را خریداری کنید. پس اگر به بافت‌های سنتی و قدیمی بیشتر علاقه‌مندید، به جای خیابان استقلال، باید به خیابان کوکورکوما بروید و دیدن آن را در تور لحظه آخری استانبول خود بگنجانید.

مرکز خرید زورلو، برجی عظیم برای خرید در استانبول

اگر به مجتمع‌های تجاری و سازه‌های معماری عظیم علاقه دارید، مرکز خرید زورلو (Zorlu Center) می‌تواند شما را راضی کند. این مجموعه از سه برج بزرگ تشکیل شده که کاربری‌های مختلفی دارد. می‌توانید کالاهای متنوعی را در این مرکز خرید پیدا کنید. برندهای معتبر نیز در این مجموعه، نمایندگی دارند و کافی‌ست به سایت مرکز خرید زورلو مراجعه کنید و نام برند را جست‌وجو کنید تا از وجود آن در این مرکز، مطمئن شوید.

خیابان‌های خرید استانبول2019

خیابان بغداد، خیابانی در بخش آسیایی استانبول

خیابان‌های قبلی که به آن‌ها اشاره کردیم، در بخش اروپایی استانبول قرار داشت. اما خیابان بغداد (Bağdat Caddesi) در بخش آسیایی استانبول قرار دارد. انواع کالاها را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید و از نظر تنوع کالایی، جزء خیابان‌های جامع به حساب می‌آید. جاذبه‌های معماری و منظره‌ای این خیابان، آنچنان زیاد نیست، اما نکته‌ای که آن را خاص می‌کند، قرار گرفتن آن در نزدیکی دریا است. بنابراین برای کسانی که چرخ زدن در بازار برای آن‌ها خسته‌کننده است و نیاز دارند که پس از خرید،آب و هوایی تازه کنند، خیابان بغداد می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.توریاب با گلچینی از آژانسهای استانبول کار سعی نموده تور استانبول را با آفرهای متعدد به شما معرفی نماید فراموش نکنید که در مواقعی از سال تور استانبول رایگان با پشتیبانی آژانسهای توریاب برگزار و به تعداد معدودی تعلق میگیرد.

خیابان نور عثمانیه

خیابان نور عثمانیه (Nuruosmaniye Street) یکی از خیابان‌های قدیمی و محبوب در شهر استانبول است. این خیابان   

از جهت تولیدات محلی و فروش جواهرات، فرش و کالاهای عتیقه شناخته شده است و همواره گردشگران بسیاری در تور استانبول به قصد خرید کالای مورد نظر خود و سوغاتی به این خیابان مراجعه می‌کنند. این خیابان یک ساختمان 7 طبقه به نام ارمغان دارد. مسجد نورعثمانیه که در قرن 18 ام ساخته شده است در این خیابان قرار دارد و از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر استانبول محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز