خبرگزاری کار ایران

به کارگردانی پویان صادقی اجرا می‌شود؛

«غرب غمزده» بر روی صحنه تئاتر رشت

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۵۷۳

نمایش «غرب غمزده» نوشته مارتین مک دونا به کارگردانی پویان صادقی نهم تا چهاردهم تیرماه ساعت هفت عصر در سالن رحمدل مجتمع خاتم‌الانبیاء رشت روی صحنه می رود.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، کارگردان نمایش غرب غمزده گفت: غرب غم زده که از بهترین نمایشنامه های مک دونا است برای اولین بار در استان گیلان روی صحنه می‌رود. این نمایش یکی از ستایش‌شده‌ترین آثار نمایشی معاصر از یکی از بهترین درام‌نویسان عصر ما است که سال ۱۹۹۹ نامزد جایزه تونی و سال ۲۰۰۲ برنده جایزه آلفرد رادوک شد.

پویان صادقی اظهار داشت: «غرب غم‌زده» جان‌مایه‌ی نگاه مارتین مک‌دونا به هستی، و شوق‌آورترین بازی او با رنج‌های زندگی است. داستان دو برادر که احتمالاً روزی عاشق یکدیگر بودند اما امروز می‌خواهند سر به تن آن یکی نباشد. یک هابیل و قابیل پست‌مدرن با خشونتی عریان و تکه‌پرانی‌های گزنده، میراث‌دار بزرگترین آثار گروتسک جهان، که همچون تمامی آنها در اوج ترس و اضطراب ما را می‌خنداند.

«غرب غم‌زده» درامی چند لایه با شخصیت‌هایی منشورگون است که هر کدام غمی در سینه دارند و جز حرمان هیچ نصیب نبرده‌اند. روایت حسرت نصیبانی مغموم، با آرزوهایی سوخته.

ماجراهای نمایش به ظاهر در شهرستانی دورافتاده در ایرلند دهه ۹۰ رخ می‌دهد اما می‌تواند شرح حالی از همیشه‌ی ما در هر گوشه از این کره‌ی خاکی باشد. و این هنر رئالیسم هراس‌آلود مارتین مک‌دونا در «غرب غم‌زده» است.

عوامل نمایش عبارتند از کارگردان: پویان صادقی، دراماتورژ: علی صاحب‌نقش، بازیگران: میلاد دقیق، رحمت احمدزاده، شهاب‌دست‌آموز، مهساتیزروی، دستیارکارگردان و برنامه‌ریز: سارا اطهاری، آهنگساز: مهراد نیکوکردار، طراح گریم: مریم افشار، طراح لباس: راحله دینی، طراح صحنه: سمیرا مرجعی، مدیرتولید: مجتبی‌جباری، منشی‌صحنه: سمیه‌احتشامی، طراح‌پوستر: رضاصاحب‌نقش، تهیه کننده: رضا آقاجانی.

علاقمندان تماشای نمایش برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت «هفت‌ساز» مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز