خبرگزاری کار ایران

محمد علی الحوثی: عملیات ما در پاسخ به جنایت‌های ائتلاف متجاوز است

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۱۹۵

عضو ارشد شورای سیاسی کمیته عالی انقلاب یمن تأکید کرد که عملیات یگان پهپادی و یگان موشکی در راستای تشدید تنش نیست بلکه پاسخ طبیعی به تجاوز مستمر پنج ساله به یمن است.

به گزارش ایلنا به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای سیاسی کمیته عالی انقلاب یمن عصر روز گذشته- سه‌شنبه- در در گفت‌وگو با تلویزیون العربی تأکید کرد که عملیات یگان پهپادی و یگان موشکی در راستای تشدید تنش نیست بلکه پاسخ طبیعی به تجاوز مستمر پنج ساله به یمن است.

وی افزود: «این دشمن است که با استفاده از تمام سلاح‌های ممنوع شده توسط سازمان ملل عملیات خود را تشددید می‌کند». 

الحوثی گفت: «ما فققط با تجاوز مستمر پنج ساله به کشورمان مقابله کرده و در حد توان و به صلاحدید وزارت دفاع در زمان مناسب برخورد مناسب را انجام  می‌دهیم».

وی در ادامه افزود: «ما در دوره آتش‌بس قبل عملیات پهپادی و موشکی را متوقف کردیم اما دشمن از این مسئله در بعد دیگر استفاده کرده و مدعی پیروزی شد اما نیروهای ما در وزارت دفاع هنگامی که دیدند جنایت‌های ائتلاف متجاوز همچنان ادامه دارد و ادامه آتش‌بس بیهوده است، دوباره از تمام امکانات موجود برای پاسخ به تجاوز بهره گرفتند. در اینجا برخی این اقدام نیروهای ما را تشدید تنش برشمردند حال آنکه در حقیقت دشمن بود که با ادامه حمله به ما تنش را تشدید کرد و لحظه‌ای آن را متوقف نکرد».

این عضو ارشد شورای سیاسی کمیته عالی انقلاب یمن تأکید کرد که ائتلاف متجاوز برای شکست چشم‌انداز صلح تلاش می‌کند.

حوثی در ادامه گفت: «ما برای صلح در توقف عملیات پهپادها و موشک‌ها و انجام عملیات نظامی در دریا پیشقدم شدیم و برای توقف عملیات نظامی در مرزهای زمینی در سطح نقشه جمهوری یمن نیز اعلام آمادگی کردیم اما انها هیچ ابتکار عملی و یا برنامه‌ای ارائه ندادند چرا که آنها پول دارند و رسانه‌ها حرف‌هاشان را خلاف واقعیت منتقل می‌کنند».

وی با تأکید اینکه سخنان رهبر انقلاب یمن باید به طور کامل جدی گرفته شود، خطاب به دشمن گفت: «اگر از حمله به ما باز ایستید ما نیز از حمله به شما باز می‌ایستیم، این یک معادله کاملا روشن است».

این مقام ارشد کمیته عالی انقلاب یمن گفت: «توان ما همچنان رو به پیشرفت است و ما مراکز آزمایشی در اختیار داریم که توان ما را تقویت کرده و گسترش می‌دهد. ما امیدواریم که تمام هواپیماهای دشمن را سرنگون کنیم و به تمام اهدافی که آنان را آزار می‌دهد، دست یابیم چنانکه آنها نیز با ما چنین کردند، فرودگاه‌ها، زیر ساخت‌ها، بازارها و ...  ما را بمباران کردند و هر چیزی را در کشور ما مورد هدف قرار دادند». 

وی با تأکید مجدد بر عدم ارتباط با ایران، این ادعا را گمراه کردن جدید آمریکا برای دادن بعد جدید به جنگ توصیف کرد به ویژه اینکه جامعه جهانی از نقض صریح قانون بین المللی توسط کشورهای ائتلاف متجاوز آگاه است. 

عصو ارشد کمیته عالی انقلاب یمن در پایان بر آمادگی برای توافق در برنامه‌ای برای وضع مکانیسم رساندن کمک‌ها به نیازمندان تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز