خبرگزاری کار ایران

صحبت‌های تکان دهنده در خصوص تخلفان فدراسیون بیلیارد در گفتگو با ایلنا:

جعل سند، تهدید بازیکن و مشکل مدرک تحصیلی در فدراسیون

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۲۰۶

پیشکسوت و مربی بیلیارد در خصوص تخلفات گسترده در فدراسیون صحبت‌هایی مطرح کرده است که خواندنش خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بحث تخلف در فدراسیون بیلیارد، بولینگ و بولس چند وقتی است که از سوی چند تن از پیکشسوتان و دست اندرکاران این رشته‌های ورزشی مطرح می‌شود و در گفتگو با رسانه‌های مختلف گوشه‌هایی از آن عنوان شده است. آرمین قلی‌پور، یکی از اعضای فدارسیون در گفتگو با ایلنا به بخشی از این موارد اشاره کرده است. لازم به ذکر است که صحت و سقم ادعاهای این عزیزان بر عهده خودشان است و خبرگزاری ایلنا هم حق پاسخگویی برای ریاست فدراسیون بیلیارد، بولینگ و بونس قائل است:

 

ریاست فدراسیون به فکر پول در آوردن برای خودش است

من آرمین قلی‌پور هستم و چیزی حدود هفت، هشت سال است که در فدراسیون فعالیت دارم از بازیکن و مربی بین‌المللی و داور بین‌المللی و رئیس کمیسیون داوران هستم و مربی تیم ملی رئیس کمیته مربیان تیم‌های ملی فدراسیون مدرس داوری و مربی. چیزی که در این فدراسیون بسیار مشهود و عجیب است این است که ما در این 9 سال هیچ اعزامی در این فدراسیون با بودجه کامل انجام نداده‌ایم. 9 سال است که با رئیس‌های قبلی بچه‌ها موفق شدند 90 مدال بیاورند ولی کسی فکرش را هم نمی‌کند که فدراسیون بولینگ و بیلیارد ما اینقدر توانایی داشته باشد. اما این سیستم دنبال پول درآوردن برای خودش است و تمام اسنادش را سازمان بازرسی درآورد که هیچ‌وقت رئیس این فدراسیون فکرش را هم نمی‌کرد و سازمان بازرسی به خاطر گروهی وارد این قضیه شود و تفکرش این بود که این جریان دوره‌ای است و همین‌طوری آمده‌اند که ببینند و بروند. تعدادی زیادی از اسناد را فدراسیون در اختیار سازمان بازرسی قرار داد که اصلا فکر نمی‌کرد که این سازمان بتواند بازیکنی را پیدا کند و استعلام بگیرد.

 

بدون دیپلم سرمربی تیم ملی در 3 رشته مختلف هستند

تمام اعزام‌ها و هزینه‌ها از وزارت ورزش گرفته و ثبت شده است حتی اعزام‌هایی که زیرگروه فدراسیون ما نیستند. مسابقات اوپن کاملا تشریفاتی بازیهای جدید سبک چینی که مربوط به ایت‌بال چینی است را آوردند ریزِ هزینه‌کردش را با اینکه اگر مربی تیم ملی همراه تیم ملی رفته، با هزینه بازیکن رفته است. یعنی ما بازیکنی نداشتیم که از طرف فدراسیون هزینه کرده باشند و بازیکن خودش هزینه کرده است و تخلفات بسیار زیادی؛ چه در امر انتخابات، چه در امر فدراسیون‌داری. دستمزدها داده نمی‌شد، اردویی برگزار نمی‌شد و فقط در حد عکس انداختن و سابقه‌سازی بوده است. سرمربی تیم‌های ملی در فدراسیونی که سه‌رشته‌ای است، به نظر من سمتی خنده‌دار است. یک آدمی 9 سال است که با نداشتن حتی مدرک دیپلم سرمربی تیمهای ملی بیلیارد، بولینگ و بولس است به نام آقای کامران که بسیار موارد زیاد است که به بازیکنان زیر 18 سال گفته است پول بدهید تا شما را به اردو و کلاس‌های خصوصی بیاورم و ایشان کماکان حضور دارند و تحت عنوان مربی بولینگ برای اعزام بولینگ به مسابقات آمریکا رفته برای ویزاها اقدام کرده و کل هزینه ویزاها و غیره را از خود بازیکن گرفته است. یعنی اگر به آنکارا رفتند تا در سفارت آمریکا برای ویزا و هتل حضور پیدا کنند، از بچه‌ها پولش را دریافت می‌کردند. شاید برای شما دور از ذهن باشد اما ما سال‌هاست که این چیزها را می‌بینیم.

 

بانوی مدال آور ایرانی را به خاطر یک جمله محروم کردند

این فدراسیون چیزی به عنوان کمیته انضباطی نداشت! اولین بانوی مدال‌آور ایران که با اختلاف از همه بهتر بود چون با پرس‌تی‌وی مصاحبه کرد و گفت خوش‌ترین خاطره لحظه‌ای بود که مدال می‌گرفتم و بدترین خاطره گفته بود روزی که آخرین میز باشگاهم را فروختم تا بتوانم این اعزامم را بیایم و به فقط بخاطر گفتن همین یک جمله او را دو سال تعلیق کردند و این خانم پرسیده که چرا مرا تعلیق کردید به او گفتند چون در مصر عملکرد غیراخلاقی داشتید و او هم گفته که چنین چیزی نبوده! جالب اینجاست که مسابقات مصر 2 سال قبل بوده و چطور بعد از 2 سال یادشان افتاده برایش حکم بدهند؟

 

امضای بازیکنان تیم ملی را جعل کردند

سازمان بازرسی آمده و اسنادی را درآورده که امضای بازیکن را جعل کردند که 100 دلار پول توجیبی داده‌اند. بازیکن داشتیم وقتی اسناد را دید گریه کرد! ما در رشته‌مان بازیکن داشتیم که کفش واکس می‌زده! بازیکن داریم پدرش زندانی است، بازیکن داریم مادرش سرطانی است و این بازیکنان با قرض گرفتن از فامیل، دوست و آشنا می‌رفتند و در مسابقات مدال می‌گرفتند. شما فکر کنید بازیکنانی که 18 سال است در این رشته فعالیت می‌کنند، آقای اسکندری امضای آنها را جعل کرده و به گونه‌های مختلف از آنها اخاذی می‌کند و آنها را تهدید و تتمیع می‌کند. اسکندری من و صاحب‌زمانی را بارها و بارها دعوت کرد و قول پست نایب رئیسی داد. این آقا با مدرک لیسانس واجد شرایط شد برای رئیس فدراسیونی بیلیارد که مدرک لیسانس‌شان را هم از دانشگاه آزاد گرفته‌اند. داخل فرم ثبت‌نامی رئیسی فدراسیون نوشته مقام‌های ملی در صورتی که چنین چیزی اصلا صحت ندارد.

 

پول 60 پرواز خارجی غیر مرتبط با فدراسیون را از وزارت ورزش گرفتند

آقای اسکندری که رئیس فدراسیون است در طول چند سال بیش از 60 بار پرواز خارجی رفته، 40 بارش با فرست‌کلاس بوده، 10، 15 بارش با بیزینس رفته و سه، چهار بار باقی مانده را هم با اکونومی رفته‌ است اما این مسافرت‌ها سه تایش مقصد بیلیارد بوده و مابقی سائوپائولو، تایلند و کشورهایی که ربطی به فدراسیون و این رشته نداشتند و جالب اینجاست که در گزارش بودجه آمده و چنین چیزی عجیب است. سازمان بازرسی به فدراسیون فوتبال ورود کرده با بودجه‌های کلانی که خود شما در جریان آنها هستید اما وقتی به فدراسیون ما ورود کردند گفتند ما تا کنون چنین تشکیلات، کاغذهای خنده‌دار و چیزهایی ندیده بودیم! برگه‌های سفید داخل اتاق هتلی که به سفر می‌رفتند را به ایران می‌آوردند، گزارش سیستم هتل را روی کاغذ سفید پیاده می‌کردند و تحت عنوان رسید هتل چاپ می‌کردند. ما رسید هتل پیدا کردیم روی سربرگش ژاپنی نوشته شده بود ولی برای کشور چین بود! از این موارد زیاد داریم.

 

بازیکنان را  به عدم اعزام تهدید کردند

بازیکنان با هزینه خودشان به سفرهای خارجی برای مسابقات می‌رفتند فدراسیون به آنها می‌گفت اگر پاداش گرفتید 20 درصدش را باید به فدراسیون بدهید وگرنه شما را دیگر به مسابقات خارجی اعزام نمی‌کنیم. نایب رئیس فدراسیون که حقوق فوق‌لیسانس و لیسانس را می‌گرفته بازرسی ورود کرده و دیده که این آقا بات دیپلم حقوق لیسناس دریافت می‌کند و چهار سال هم نایب رئیس فدراسیون بوده است.

 

یکی از دلایل استیضاح سلطانی‌فر،‌ اسکندری است

یکی از مواردی که در استیضاح سلطانی‌فر مطرح می‌شود همین ماجرای فدراسیون بیلیارد است. آقای اسکندری بارها به من گفته که خودم خبر نداشتم و رئیس دفترم و سرمربی تیم ملی و نایب رئیس فدراسیون و حسابدارم دزد هستند و من از دزدی‌های آنها بی‌خبر بودم و آنها را اخراج می‌کنم. این را به بازیکنان هم گفته بودند.

 

بازیکن برنج با خودش به اردو می‌برد

ما بازیکن داریم که در همین مسابقات قطر که در جریان است در چمدان خود غذای کنسرو شده و برنج خام و قابلمه روی می‌برد که آنجا برای خودش غذا درست کند. من این‌ها را دیدم می‌خواستم از شدت ناراحتی گریه کنم. تصاویر این حرف‌هایی که می‌زنم را دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز