خبرگزاری کار ایران

تاجیک‌نوری خبر داد:

کشف جسد کوهنورد ۳۰ ساله در پناهگاه شروین توچال

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۶۲۲

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: پس از بیش از ۱۲ ساعت جست‌وجو جسد یک کوهنورد در ارتفاع ۲۴۵۰ متری توچال کشف شد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم تاجیک‌نوری درباره این حادثه اظهار کرد: عصر روز گذشته مطلع شدیم چند کوهنورد در ارتفاعات توچال گرفتار شدند که بلافاصله یک تیم از نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان شیرپلا شهرستان شمیرانات به منطقه حادثه اعزام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر، ضمن هماهنگی با مقام قضائی و پلیس کوهستان مقرر شد ادامه عملیات به صبح امروز اول تیرماه مجدد انتقال یابد. پس از مشخص شدن محل حادثه و به دلیل سختی کار و ارتفاع ۲ هزار و ۲۴۵ تیم های امداد و نجات دیگر برای پشتیبانی شامل ۱۶ نجاتگر کادر و داوطلب به محل اعزام شدند.

وی بیان کرد: پس از ساعت‌ها تلاش و رسیدن نیروهای عملیاتی به محل حادثه و معاینات اولیه مشخص شد فرد همان ساعات اولیه حادثه بر اثر جراحات ناشی از سقوط از ارتفاعات توچال جان خود را از دست داده است. نجات‌گران مشغول انتقال جسد به پایین کوهپایه هستند و پس از انتقال جسد را تحویل عوامل انتظامی خواهند داد.

تاجیک‌نوری با اشاره به محل دقیق سقوط این کوهنورد گفت: نجاتگران این کوهنورد ۳۰ ساله را در دیواره یا پناهگاه شروین، یکی از پناهگاه‌های کوهنوردی دامنه توچال با ارتفاع ۲ هزار و ۴۵۰ متری پیدا کردند.

وی در پایان از تمامی هموطنان در خواست کرد با توجه به آغاز تعطیلات تابستان حجم مسافرت ها و کوهپیمایی افزایش پیدا می کنند و هموطنانی که قصد کوهنوردی و یا مسافرت را دارند قبل از آغاز سفر تجهیزات کامل را به همراه داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز