خبرگزاری کار ایران

نخستین همایش ملی بازآفرینی شهری در نیشابور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۵۷۴

معاون عمران و بهسازی شهری شرکت بازآفرینی ایران گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در بحث فرهنگ، آداب و رسوم و هویت اصلی هر کشوری از جمله کشور ما توجه به بافت های تاریخی آن منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، سید مجتبی علوی مقدم در مراسم نخستین همایش ملی بازآفرینی شهری با تاکید بر بافت های تاریخی و رویکرد توسعه گردشگری افزود: برای اینکه فرهنگ و آداب و رسوم کشور را زنده نگه داریم باید به اماکن تاریخی توجه کنیم و با نشست های تخصصی تاریخ کهن ایران را که دارای ارزش های اقتصادی، معماری و فرهنگی است به نمایش گذاشته و هویت ایرانی اسلامی خود را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت های شرکت بازآفرینی شهری به ترتیب بافت های ناکارآمد، بافت های تاریخی، سکونت گاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی است عنوان کرد: تلاش داریم بر مبنای خواسته های مردم در هر منطقه عمل کنیم به طوری که در نیشابور که شهری دارای قدمت تاریخی است و قدمت برخی خیابان ها و ساختمان های آن به حدی است که ارزش وقت و هزینه را دارد اولویت ها تغییر پیدا می کند. 

معاون شرکت بازآفرینی ایران با توجه به بودجه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی این شرکت در سال جاری گفت: این اعتبارات با اختیارات لازم در اختیار هیات های اجرایی استان ها قرار می گیرد تا سرعت افزایش و هزینه ها کاهش یابد و معتقدیم کسانی که در شهرستان ها و استان ها حضور دارند نیاز ها و خواسته های مردم را بهتر می دانند و امیدواریم با مشارکت مردم و همکاری مدیران شهری و مسئولین محلی شاهد تحول در این عرصه جدید باشیم.

علوی مقدم با اشاره به برنامه ریزی برای ۱۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در ۲۷۰۰ محله در قالب برنامه ششم توسعه افزود: هرساله ۲۷۰ محله در کشور توانمندسازی خواهند شد که این موضوع مهم مشارکت مردم و شهرداری ها را می طلبد.

دبیر علمی این همایش نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به رویکردهای جدید نسبت به بازآفرینی شهری این موضوع بحث های جدی را در محافل علمی کشور ایجاد کرده بود و ضرورت داشت با نقد و بررسی اساتید دانشگاه و مدیران شهری به ادبیات مشترک‌برسند.

 دکتر مسلم سیدالحسینی افزود: ۳۰‌مقاله از سراسر کشور به این‌ همایش رسیده و ۱۹ مورد آن دارای صلاحیت شناخته شده اند که در کنار پنل ها و کارگاه های علمی به بحث گذاشته خواهند شد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد مشهد با اشاره به حضور اساتید برجسته حوزه های مختلف از بهترین دانشگاه های کشور در همایش چنین اظهار کرد: نقطه متمایز این همایش بررسی علمی و عملی تجربه های شهرهای مختلف در این حوزه است و پس از پایان همایش اعضای کمیته علمی و نخبگان با استخراج نکات کلیدی همایش ضمن تهیه بیانیه آن را در اختیار نهاد های متولی خواهد گذاشت.

شایان ذکر است نخستین همایش ملی بازآفرینی شهری با تاکید بر بافت های تاریخی و رویکرد توسعه گردشگری با حضور مسئولین، مدیران شهری، اساتید و پژوهشگران این حوزه با‌همکاری شهرداری نیشابور و شرکت بازآفرینی ایران در شهر تاریخی نیشابور آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز