خبرگزاری کار ایران

گزارش سازمان ملل: ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی دست داشته است

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۵۷۳

گزارشگر سازمان ملل در امور اعدام‌های خودسرانه امروز- چهارشنبه- گزارش خود را درباره قتل روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری استانبول منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ «انیس کالامار» گزارشگر سازمان ملل در امور اعدام‌های خودسرانه امروز- چهارشنبه- با انتشار گزارش خود درباره پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی تأکید کرد که عربستان در قتل خاشقجی دست داشته و تحقیقات ترکیه و سعودی به معیارهای بین المللی پایبند نبوده است. 

در این گزارش آمده است که دلایل موثقی وجود دارد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی دست داشته است اما به تحقیق بیشتر در این زمینه نیاز است.

گزارش مذکور همچنین خواهان اعمال مجازات بین‌المللی ولیعهد سعودی و عاملان احتمالی  مرگ خاشقجی شده است. 

در گزارش کالامار درخواست شده است که عربستان محاکمه بیش از ۱۱ مظنون این پرونده را به دلیل عدم پای بندی به معیارهای مورد نظر پایان دهد و همچنین مجمع عمومی و کمیساریای عالی حقوق بشر را به ایجاد مکانیسم تحقیق در قتل خبرنگاران و مدافعان حقوق بشر فرا خوانده است. 

در این گزارش از عربستان سعودی خواسته شده تا از ترکیه،‌ آمریکا و خانواده خاشقجی عذرخواهی کرده و به قتل وی اعتراف کند. همچنین شورای امنیت به برگزاری نشستی غیر رسمی برای ارزیابی تأثیر قتل خاشقجی بر وضعیت امنیتی دعوت شده است. 

گزارش مذکور دفتر تحقیقات فدرال آمریکا را به آغاز تحقیق ویژه درباره قتل خاشقجی فرا خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز