خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات موسسه سرم سازی رازی:

فعالیت سرم سازی‌ها در کنترل بیماری طیور تاثیرگذار بوده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۴۷۰

معاو‌ن‌تحقیقات موسسه سرم‌سازی رازی با بیان اینکه بیماری های آنفولانزای فوق حاد و نیوکاسل در طیور خسارات را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: با توجه به اقدامات حوزه دامپزشکی و گسترش واکسیناسیون، تولید واکسن در سرم سازی ها ادامه داشته و این روند در کنترل بیماری طیور، تاثیر مطلوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی محرمی امروز در سمینار تخصصی با عنوان "آخرین یافته های تحقیقاتی بیماری نیوکاسل" اظهار داشت: بالغ بر 30 درصد واکسن طیور مورد نیاز کشور در موسسه رازی استان البرز، تهیه و تولید می شود.

وی افزود: با وجودی که بیماری نیوکاسل در میان طیور به صورت قابل توجهی کنترل شده است اما با توجه به سطح فارم های تخم گذار، همچنان شاهد تلفات شدید طیور در کشور هستیم.

معاون تحقیقات موسسه سرم سازی رازی با عنوان اینکه بیماری های آنفولانزای فوق حاد و نیوکاسل در طیور خسارات را افزایش می دهد, اظهار داشت: با توجه به اقدامات حوزه دامپزشکی و گستردش واکسیناسیون، تولید واکسن در سرم سازی ها ادامه داشته و این روند در کنترل بیماری طیور، تاثیر خوبی داشته است.

محرمی با اشاره به برپایی سمینار تخصصی مرتبط با بیماری نیوکاسل، تصریح کرد: کارشناسان مرتبط در این سمینار گزارش و عملکرد خود را ارائه و تبادلات علمی در سطح خوبی صورت خواهد گرفت.

وی تولید طیور کشور را مهم و تأثیرگذار در کنترل و رشد این بیماری برشمرد و یادآور شد: در رابطه با بیماری نیوکاسل در اشکال مختلف تولید واکسن داریم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط تحریمی، تولید کنندگان در موسسه رازی در حوزه طیور خدمات خوبی ارائه می کنند، خاطرنشان کرد: با  بیماری آنفولانزای فوق حاد  طیور در سالیان اخیر درگیر بودیم و بیماری نیوکاسل سبب شده که خسارتهای زیادی وارد شود ولی با اقداماتی که سازمان دامپزشکی در گستره واکسیناسیوم در کشور و موسسه رازی برای جلوگیری از این بیماری انجام داده سبب شده که این بیماری کنترل شود ولی این بیماری در سطح فارم  وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز