خبرگزاری کار ایران

اعتراض دوباره سیمان کرمان به عبور دومین خط لوله گاز از محوطه کارخانه/ کارگران نگران ادامه کار خود هستند

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۴۰۳

تعدادی از کارگران کارخانه سیمان کرمان به تصمیم اداره گاز برای انتقال خطوط گاز از زمین‌های معادن این کارخانه و ممنوعیت انفجار اعتراض کردند.

جمعی از کارگران کارخانه سیمان کرمان در تماس با خبرنگار ایلنا، از تصمیم اداره گاز برای انتقال خطوط گاز از زمین‌های معادن این کارخانه و ممنوعیت انفجار انتقاد کردند.

به گفته این کارگران، از ساعت ۹ صبح امروز(۲۹ خرداد) گروهی از همکاران آنها در اعتراض به عملکرد اداره گاز برای انتقال خطوط لوله گاز تجمع برگزار کردند.

کارگران اظهار داشتند: فعالیت‌های کارخانه سیمان‌ کرمان از ماه‌ها قبل به علت تامین نشدن مواد اولیه سنگ آهک به کندی صورت می‌گیرد. دلیل این مشکل نیز عبور خطوط لوله گاز از بخشی از زمین‌های معادن سنگ کارخانه و ممنوعیت انفجار است.

به گفته این کارگران، لوله گاز از معادن شرکت سیمان عبور کرده و شرکت گاز اجازه انفجار در بخش معدن را نمی‌دهد.

آنها گفتند: پیش از این تنها یک خط لوله بود اما اخیرا بدون توجه به مخالفت مسئولان کارخانه و کارگران، اداره گاز اقدام به انتقال خط لوله دیگری از محل زمین‌های تحت مالکیت کارخانه کرده است. در صورتی که خط لوله دوم هم از زمین‌های محوطه کارخانه عبور کند، امکان تامین مواد اولیه کارخانه بسیار محدود می‌شود و تبعات آن جدا از متوقف شدن چند خط تولید کارخانه، متوجه امنیت شغلی کارگران خواهد شد.

آنها با بیان اینکه صنعت سیمان وابسته به معدن است، ادامه داد: این مشکل با شکایت دو طرف در مراجع قضایی در حالی پیگیری شده که از قرار معلوم اداره گاز اجازه فعالیت در محدوده زمین‌های معادن کارخانه را گرفته است. این کارخانه برای تهیه مواد اولیه سیمان اجازه استخراج سنگ آهک و انفجار را ندارد.

کارگران کارخانه سیمان کرمان همچنین درباره وضعیت خود گفتند: در نتیجه این اتفاق امنیت شغلی کارگران شاغل در کارخانه بویژه کارگران واحد استخراج سنگ به خطر افتاده است. که در نتیجه احتمال دارد بخش زیادی از مزایای مزدی و اضافه کاری کارگران به حداقل کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز