خبرگزاری کار ایران

روحانی در مراسم افتتاح ترمینال سلام:

با هیچ ملتی نمی‌جنگیم/ باید طوری به عالم متصل شویم که پیوند ما جداناپذیر باشد

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۸۳۴

رئیس‌چمهور تاکید کرد: ما طوری باید به عالم متصل شویم که پیوند ما جداناپذیر باشد. الان دشمنان ما بخشی از ارتباط اقتصادی ما را با دنیا قطع کرده‌اند و قدرت ما باید به گونه‌ای باشد که این ارتباط جدایی‌ناپذیر باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح ترمینال «سلام» فرودگاه امام با درود به روح امام و شهدا گفت: روز بسیار مبارک و خوشحال‌کننده‌ای برای همه مردم عزیز ایران است برای اینکه در شرایط حساسی که می‌خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده و مردم نسبت به آینده کشور ناامید شده‌اند، علیرغم فشارهای دشمنان ما هر روز شاهد رشد و حرکت اقتصادی و اجتماعی در کشور عزیزمان خواهیم بود.

وی افزود: امروز جنگ امید و اراده‌ها است آنها می‌خواهند به هدفشان امیدوار باشند به توطئه و نقشه شوم خود و می‌خواهند مردم را از توسعه ایران ناامید کند.

روحانی گفت: ما هم می‌خواهیم آنها را نسبت به اهداف شوم‌شان ناامید کنیم. در این راستا می‌بینیم که اقدامات آنها برای فشار به مردم ایران افزایش یافته و مقاومت جمهوری اسلامی در مقابل آنها هم افزایش یافته است. پیروز این نبرد ملت ایران خواهد بود، طرف مقابل ما ملت نیست و ما با هیچ ملتی نمی‌جنگیم. طرف ما یک عده‌ای سیاستمدار کم تجربه هستند این طرف داستان مردم هستند و آنها دشمنی‌شان علیه فرد فرد ملت ما است و فشار آنها بیشتر بر اقشار ضعیف‌تر است اما بی‌تردید در این مبارزه موفق نخواهند بود.

وی ادامه داد: دلیل این سخنم هم افتتاح‌ها در سراسر کشور و این ترمینال با شکوه سلام در فرودگاه امام است که با تلاش متخصصان و کارگران و مدیران کشور ساخته شده است.

 رئیس‌جمهور با عنوان اینکه زمانی بود که اگر کشوری ادعا می‌کرد یک ترمینال را ساخته ما تعجب می‌کردیم اما امروز ما شاهد هستیم فرزندان این سرزمین با تکیه به امید به آینده و عشق به وطنشان می‌توانند پروژه‌هایی را هم طراز با دیگر کشورها افتتاح کنند، افزود: افتتاح پروژه ترمینال با دیگر پروژهای اقتصادی متفاوت است. افتتاح ترمینال یعنی گسترش صنعت هوایی یعنی همکاری بین مدیران و بین نیروی انتظامی یعنی بهرمند شدن از صنعت هوا نوردی. یعنی بخش‌های مختلف دست به دست هم می‌دهند تا یک هواپیما امن و سالم مسافران را به مقصد برساند.

وی افزود: ما امروز نیازمند یک تحرک و یک پرش به سمت توسعه هستیم. علیرغم تحریم و فشارها امروز هواپیماهای ما به طور منظم پرواز می‌کنند. اگر کشوری از نظر قطعات تعمیر و اورهال مشکلی نداشته باشد، اداره صنعت هوانوردی آسان است اما امروز با وجود تحریم‌ها باید از همه بخش‌های صنعت هوایی کشور استفاده کنیم.

 روحانی گفت: کار ساده و آسان نیست اما با وجود کمبودها در سطح قابل قبولی در دنیا در حال کار هستیم. یکی از تلاش‌های دولت، رونق صنعت هوایی بوده است. بعد از توافق هسته‌ای، توافقی را ایجاد کردیم و بعد از چند ده سال توانستیم چندین هواپیمای نو به کشور بیاوریم. این خواست مردم بود که هواپیمای نو سوار شوند و این مسیر امکان داشت برای رفاه و راحتی و اقتصاد کشور ادامه پیدا کند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز آمریکا بر خلاف همه مقررات بین‌المللی در برابر ما ایستاده باید از آنهایی که صنعت هواپیمایی ما را سر پا نگه داشته‌اند، تشکر کنیم. سازمان هواپیمایی سیستم‌های راداری و ارتباطی نیروی انتظامی سپاه پاسداران، خلبانان و وزارت راه و شهرسازی همه دست به دست هم دادند تا ما این حرکت را ادامه دهیم.

وی افزود: افتتاح ترمینال در مسیر مبارزه با بدخواهانی است که پیشرفت ما را نمی‌خواهند و عمل ما در مقابل آنها رونق اقتصادی است همانطور که سال، سال رونق اقتصادی نام‌گذاری شده است. گردشگری یکی از اهداف دولت برای اقتصاد کشور بوده اگر گردشگری می‌خواهد صورت بگیرد و اگر مردم می‌خواهند از کشور خودشان بازدید یا از دیگر کشورها به ایران سفر کنند، بهترین وسیله صنعت هوایی ماست.

روحانی گفت: امروز استان ما برای داشتن دانشگاه فعال نیاز به فرودگاه دارد. در مرکز بهداشتی مجهز هم با صنعت هوایی گردش کار راحت‌تر است. مسأله هوانوردی برای ما مهم است. اینکه ایران بتواند مقصد مسافری نهایی یا ترانزیت باشد، جزو حقوق مردم ما است.

وی ادامه داد: اینکه صدها شغل ایجاد شود، حق مردم است و در این راستا قدم بسیار خوبی برداشته شده است. در مسیر دریایی بندرهای ما اقدامات خوبی انجام داده‌اند و ظرفیت خوبی به دست آوردیم و می‌تواند کشور ما را به سایر کشورها وصل کند. بخشی از قدرت ملی قدرت اقتصادی است و بخشی از قدرت اقتصادی قدرت ترانزیتی است تا بتوانیم کالاهای خارجی را از جاده‌ها، فرودگاه‌ها و بنادر خود عبور دهیم.

روحانی افزود: وقتی همسایگان شما از بندر چابهار و ری می‌توانند متصل شوند این اتصال از بین برنده نیست. ترمینال فرودگاه به معنی تعامل سازنده با دنیا است. امروز مسیر هوایی ایران یکی از امن‌ترین کریدورهای جهان است. اینکه شرق اروپا و قفقاز و افغانستان از مسیر ترانزیت ما استفاده کنند، به معنی قدرت ما است. یکی از نعمت‌های خدا به ما همین است که ما ٢٠٠٠ کیلومتر ساحل داریم. فضای کشور ما برای عبور اعم از فیبر نوری و جاده و هوایی می‌تواند جایگاه خوبی در منطقه داشته باشد.

رئیس‌جمهور گفت: این ترمینال با دست و تجهیزات ایرانی تهیه شده و این به معنی خودکفایی کشور ما است و من خوشحالم شرکت‌های ما که در کشورهای خارجی فعالیت می‌کنند از شرکت‌های خارجی بهتر عمل می‌کنند. اگر جاده ساختیم، پالایشگاه ساختیم و سد ساختیم نه تنها قابل رقابت با دنیا است، بلکه مسئولان آن کشورها می‌گویند بهتر هستند و این نشانه قدرت ما است.

وی ادامه داد: ما طوری باید به عالم متصل شویم که پیوند ما جداناپذیر باشد. الان دشمنان ما بخشی از ارتباط اقتصادی ما را با دنیا قطع کرده‌اند و قدرت ما باید به گونه‌ای باشد که این ارتباط جدایی‌ناپذیر باشد.

رئیس‌جمهور گفت: علیرغم همه تلاش‌های آمریکایی‌ها که دلشان می‌خواهد ایران را منزوی کنند، تلاش‌هایشان ناموفق بوده‌ و مسئولان ما در هر اجلاس بین‌المللی که شرکت می‌کنند می‌درخشند. اگر شرکت‌ها در برخی کشورها می‌خواهند با ما کار بکنند با تاسف این را اعلام می‌کنند و آمریکا  را محکوم می‌کنند ما تقابلی با آمریکا داریم که دنیا از ایران تجلیل می‌کند ایران به عهدش، امضایش و توافقات بین‌المللی پایبند بود و کسی که مقابل ماست عهد و توافقات بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

وی افزود: در سال‌های گذشته اینگونه عنوان می‌کردند که ایران می‌خواهد امنیت جهان را تهدید کند و بر توافقات پایبند نیست اما کشورهای دنیا امروز آمریکا را عهدشکن می‌دانند. در یک مقابله با یک ابر قدرت به گونه‌ای ما از نظر سیاسی حقوقی و اقدام عملی حرکت کردیم که هیچکس ما را محکوم نمی‌کند. ما تلاش کردیم که یک حرکت خوب اقتصادی را علیرغم تحریم‌ها داشته باشیم بر خلاف پارسال که رشد اقتصادی منفی داشتیم امسال در بازه دوماهه سال مشخص است که رشد اقتصادی داریم.

وی افزود: قول وزارت شهرسازی امیدوارکننده است که ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را تحویل مردم خواهد داد همه بخش‌های خصوصی و سرمایه‌داران را دعوت کرده است. طرحی هم در وزارت راه بررسی می‌شود درباره کارمندان دولت مبنی بر اینکه چگونه با برداشت کمی از حقوق او صاحب منزل مسکونی شود و این برای جوان ما خوب است که دغدغه نداشته باشد که تا آخر عمر مسکن نداشته باشد.

روحانی گفت: تا پایان سال طرح‌های مهمی را افتتاح خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی با اشاره به لزوم گسترش راه‌های ارتباطی و جاده‌ها در کشور گفت: انشاالله تابستان امسال بخش اول آزادراه تهران- شمال افتتاح می‌شود و شاهد تاثیر بزرگی در کاهش بار ترافیکی خواهیم بود.

وی ادامه داد: آزادراه تهران- شمال طرح بسیار بزرگی است که در سال‌های گذشته تلاش‌‌ بسیاری برای به سرانجام رسیدن آن انجام شده است.

روحانی با تاکید بر تاثیر مستقیم افتتاح خطوط ریلی در کاهش مصرف سوخت گفت: از زمانی که راه‌آهن تهران - رشت افتتاح شد، شاهد بودیم که مسافرانی که از این مسیر استفاده کرده‌اند بسیار از آن راضی بودند در حالی که اکثر کسانی که از مسیر جاده‌ای در ایام عید فطر و تابستان به شمال رفتند به دلیل حجم بالای خودروها حدود ۱۰ ساعت در ترافیک بودند اما سفر از طریق خطوط ریلی به چهار ساعت کاهش یافت. قرار است راه‌آهن تهران- رشت به آستارا نیز متصل شود.

رئیس جمهور بر لزوم احداث مسیرهای جدید و جاده‌های جدید در کشور تاکید کرده و افزود: احداث جاده‌های جدید و مسیرهای ریلی باعث می‌شود هموطنان از زمان سفر خود بهتر استفاده کنند و همچنین از لحاظ اقتصادی به نفع کشور است و در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

روحانی با تشکر از پرسنل وزارت راه، نیروهای امنیتی و همه کسانی که نقش پررنگی در افتتاح پایانه سلام داشتند، گفت: امسال که سال رونق تولید نامگذاری شده، بسیار مهم است و همه ما باید تلاش کنیم تا اقتصادمان پیشرفت کند و یکی از بخش‌های صنعت که باید گسترش پیدا کند و رونق بیشتری پیدا کند صنعت هواپیمایی و خدمات فرودگاهی است.

وی با اشاره به طراحی هنری پایانه سلام گفت: از هنرمندان کشور که آثارشان را برای نمایش و نصب در محیط فرودگاهی در اختیار مسئولین قرار دادند تشکر می‌کنم و این مسئله نشان می‌دهد که ایران کشور فرهنگ و هنر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز