خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

فعالیت بیش از 50 بانوی توانمند تایبادی در یک کارگاه تولیدی

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۴۶۶

رئیس هیات مدیره تعاونی زنان کارآفرین روستای سبز تایباد گفت: این تعاونی از مهرماه سال 97 فعالیت خود را با 10 بانوی توانمند آغاز کرده و امروز بیش از 50 نفر در آن فعالیت دارند.

ایران داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: این تعاونی که در قالب یک کارگاه تولیدی پوشاک فعالیت دارد زمینه اشتغال دائم و موقت را برای زنان هنرمند و جویای هنر به وجود آورده است.

وی با اشاره به فعالیت 30 نفر به صورت دائم در این کارگاه افزود: این تعداد تمام آموزش‌های لازم مانند چرخکاری، کار با اتوهای پرس، برش و دوخت را دیده‌اند و همچنین بیش از 20 نفر به صورت موقت در این تولیدی فعالیت دارند و در حین کار آموزش می‌بینند.

داوودی با اعلام اینکه مبلغ سه میلیارد ریال به صورت وام بلاعوض در قالب خرید تجهیزات به این کارگاه تعلق گرفته، مطرح کرد: این تجهیزات شامل 49 چرخ خیاطی از قبیل 31 چرخ راسته دوز، 16 سردوز، یک میان دوز و یک دستگاه چرخ دکمه زن و نیز 30 دستگاه اتو و میز مکش می‌باشد و مورد استفاده فعالان این عرصه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در هفته بالغ بر 300 نمونه کار مانند انواع تونیک‌، پالتو، مانتو و فرم مدارس آماده می‌شود. بیشتر سفارشات از سمت کارگاه‌های تولیدی مشهد است و این اقدام هزینه ایاب و ذهاب را بیشتر کرده که امیددواریم با همت مدیران سفارشات از داخل شهرستان صورت پذیرد.

رییس هیات مدیره تعاونی زنان کارآفرین روستای سبز تایباد تصریح کرد: بیشتر بانوان فعال و توانمند در این کارگاه از مناطق روستایی آمده و سرپرست خانواده هستند که این کار کمک هزینه‌ای برای گذراندن امورات زندگیشان می‌باشد.

شرکت تعاونی زنان کارآفرین روستای سبز در تایباد با مدیریت سمیه پور صدیق از مهرماه سال 97 آغاز به کار کرده و اکنون در 2 شیفت مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز