خبرگزاری کار ایران

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد:

مدیران ناتوان استعفا بدهند یا ما برکنارشان می‌کنیم/ نیروی دولت هستم/ در برابر طایفه و حزب خود مسئول نیستم

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۳۱۸

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه برای فعالیت مدیران چارچوب و شاخص داریم، گفت: مدیران ناتوان خودشان استعفا بدهند یا ما برکنارشان می‌کنیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، با حضور معاون ‌سیاسی وزیر کشور،حسین کلانتری رسماً بعنوان استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات علی محمد احمدی استاندار سابق در سالن کنعنانی یاسوج تجلیل شد.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در مراسم معارفه خود با تقدیر و بزرگداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و مرحوم آیتالله سیدکرامت الله ملک حسینی، اظهار داشت: بر ما فرض است اول بار یاد کنیم از امام خمینی(ره) و شهدا و همه بزرگان خصوصا مرحوم ملک حسینی بزرگ؛ فردی که بیانیه‌های امام را در جنوب ایران و خطه زاگرس نشر داد و با تمام توان در راه انتشار نهضت امام کوشید.

حسین کلانتری گفت: از وقتی وارد عرصه کار و سیاست شدم هیچ زمان آویزان هیچ شخصی نبودم، من نیروی جمهوری اسلامی ایران هستم نه کس دیگری.

وی با بیان این که از کودکی توفیق نوکری امام حسین(ع) را داشته‌ام و در دستگاه امام حسین(ع) بزرگ شدم، یادآورشد: خوشبختانه هیچ زمان به کسی آویزان نبوده‌ام.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این که سرباز رهبری و نوکر مردم هستم،خاطرنشان کرد: چندین استان برای من مطرح شد؛ حتی یک قدم، یک دیدار، یک تماس و یک تلفن نداشتم، من در سخت‌ترین دوران درگیری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و اطلاعاتی و ارتش با منافقین، فرماندار شهر مهران بودم. آن دوران سپری شد اما هیچگاه کوتاهی نکردم، در زمان حمله آمریکا به عراق نیز فرماندار دهلران بودم. در نزدیکترین مکان به ما نیروهای آمریکایی قرار داشتند و افرادی که قصد داشتند از مرزهای ما عبور کنند که آن شرایط نیز با توکل بر خدا سپری شد، دولت ها همیشه در مواقع حاد و بحرانی به من اعتماد کردند و خوشبختانه با توکل برخدا رو سفید بودیم.

وی افزود: بنده با تأیید هیات دولت و رئیس جمهور آماده‌ام. من آدم و نیروی جمهوری اسلامی هستم نه کس دیگری و قول می‌دهم تا آخرین نفس بدوم و با تمام توان و امکانات و ظرفیت بسیار بالای کار بکنم و قول نمی‌دهم که این و آن را بکنم، بلکه با تمام توان کار می‌کنم.

مدیر ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی از برنامه‌های توسعه ای خود برای این استان، تصریح کرد:‌ برنامه‌‌های خود را در روز معرفی در هیات دولت به صورت مفصل خدمت رئیس‌جمهور ارائه کردم و اکنون نیز می‌گویم که در همه مسائل از جمله برای زیرساخت‌ها برنامه داشته و با راه‌های استان و مشکلات آنها و همچنین سایر مشکلات آشنایی لازم را دارم.

کلانتری گفت:‌ الان اینجا هستم و با توکل بر خدا توسل به راه شهدا و در راستای برنامه های دولت تدبیر و امید پیش خواهم رفت. قرار بود به استان‌های دیگری بروم تا اینکه بحث استعفای آقای احمدی پیش آمد و توفیق شد که به این استان بیایم.

وی در خصوص نیازمندی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: مسیر راه یاسوج به شیراز و اصفهان باید به صورت جدی پیگیری شود، مسئله راه آهن و فرودگاه، مباحث فرهنگی، آموزش و گردشگری جزو برنامه‌های کاری اینجانب بود که تقدیم دولت کردم، معتقدم استانی که دارای منابع عظیم گردشگری، آب، جنگل و نفت و گاز است و قابلیت های خوبی هم در زمینه شیلات، کشاورزی و گیاهان دارویی دارد، شایسته توسعه است.

کلانتری از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی با ظرفیت‌های عظیم گردشگری با بیش از 230 سایت گردشگری و  بیش از 2 هزار آثار تاریخی یاد کرد و ادامه داد: اگر چه استان یک درصد از خاک کشور را دارد اما همین استان پنج درصد از جنگل‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مدیران هم گفت: برای مدیران چارچوب و شاخص داریم و هر کدام در آن چارچوب بود می‌ماند و هر کدام با سرعت ما پیش نیامد خودشان استعفا خواهند داد و برخی را نیز با توجه به قواعد مشخصه، ما می‌گوییم نباشند و شاید با همین مدیران پیش رفتیم، البته فعلا هیچ نیروی با خودم نیاوردم و هیچ فردی هم برای تصدی در سمت های استان مشخص و پیش بینی نکردم.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه ما منابع و پشتوانه داریم، نیروهای انسانی داریم، انسجام و همگرایی هم هست، اظهار داشت: منابع خدادادی و امکانات هست، نیروی توانمند و نمایندگان نیز هر کدام در جای خودشان حضور دارند، باید با مشارکت و کمک سازمان‌های مردم نهاد و احزاب شناسنامه دار با نگاه توسعه ای به جلو حرکت کنیم.

کلانتری با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که می‌فرماید:‌ "مراقب خودمان باشیم، مسئولیت ها برای منفعت طلبی‌خود، قوم و طایفه‌مان نیست"، تصریح کرد:‌ باید پاسخگو باشیم و بدانیم مسئولیت‌ها محل آزمایش است.

وی گفت: با دستور کتبی رحمانی فضلی وزیر کشور در شرایطی که بحران سخت امنیتی در کشور داشتیم به وزارت کشور رفتم و امروز هم با پشتیبانی مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد قصد خدمت داریم.

مدیر ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قول‌های آن چنانی مثل هشت بانده کردن جاده‌ها و هفت پروازه کردن فرودگاه را نمی‌دهم و از مدیران کنونی که بتوانند ما را در برنامه ها و مقاصد یاری کنند استفاده می‌کنیم و امروز نه در برابر طایفه و باند و گروه خود بلکه در برابر مردم وظیفه و مسئولیت داریم.

کلانتری افزود: توان ما هم محدود است، قول می‌دهم تا آخرین نفس بدوم، قول بیهوده نخواهم داد و با تمام توان تلاشم را برای توسعه استان، افزایش رفت و آمدها و تخصیص منابع به کار خواهم بست.

وی با ضروری خواندن شور و نشاط و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: ما نیاز به نشاط اجتماعی و حضور زنان و جوانان شایسته در عرصه مدیریتی داریم و از جوانان و زنان در عرصه مدیریت استفاده خواهم کرد.

وی با تاکید براینکه باید ضعف ها و قوت ها را بشناسیم و در مسیر تمدن سازی حرکت کنیم، اظهارداشت:‌ برادرانم هزار هزار هستند و برای کمک به من در مسئولیت جدید حاضرند.(با زبان لری)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز