خبرگزاری کار ایران

مسئول پالایش پالایشگاه چهارم پارس جنوبی در گفت‌وگو با ایلنا:

ارسال روزانه یک هزار و 300 میلیون فوت مکعب گاز ترش و مرطوب از فازهای 6 و 7 و 8

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۱۲۹

فازهای 6 و 7 و 8 در حال حاضر به عنوان یک منبع انرژی و خوراک به بهترین شکل فعالیت خود را در عسلویه انجام می‌دهد و همین موضوع باعث شده تقریبا تمام فازهای پارس جنوبی دغدغه برای تأمین خوراک خود نداشته باشند.

سید مهدی موسوی مسئول پالایش پالایشگاه چهارم پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه این پالایشگاه علاوه بر امکان سنجش کاهش توتال سولفور پروپان، بوتان و میعانات گازی به کمتر از 5 پی.پی.ام اقدام به ارسال پروپان مایع به سایر پالایشگاه‌های مجتمع، پالایشگاه فجرجم، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و پتروشیمی لرستان کرده است.

وی موضوع حفاظت از محیط زیست را همواره از اولویت‌های پالایشگاه چهارم عنوان کرد و گفت: با کاهش میزان گاز جارویی در فلر به میزان 46 درصد، اجرای پروژه permanent solution در واحد نمزادیی از دیگر فعالیت‌های این پالایشگاه چهارم برای حذف فیلترینگ‌های ناشی از نواقص اجرای طرح است.

به گفته موسوی؛ حذف کامل فلرینگ واحد نمزدایی و تغییر مسیر تخلیه فشار بسترهای جاذب از فلر به سمت ورودی کمپرسورهای ارسال گاز و اصلاح و بهبود عملکرد واحد تصفیه پساب صنعتی پالایشگاه چهارم نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آلاینده های ارسالی است.

وی در ادامه با توجه به اهمیت و رسالت فازهای 6 و 7 و 8 در راستای تأمین خوراک ذینفعان گفت: در اجرای پروژه ارسال گاز ترش به پالایشگاه سوم پارس جنوبی، پروژه ارسال اتان به پتروشیمی بوشهر، مطالعات اولیه دریافت گاز از سکوی فاز 11 نیز همکاران این پالایشگاه همکاری لازم را انجام داده‌اند.

موسوی با ذکر این مطلب اظهار داشت: هم اکنون نیز روزانه ظرفیت ارسال 1300 میلیون فوت مکعب گاز ترش و مرطوب با هدف تامین بخشی از خوراک پالایشگاه‌های اول و دوم و سوم و پنجم و ششم و هشتم در پالایشگاه چهارم وجود دارد.

وی افزود: ارسال گاز ترش و خشک به پالایشگاه‌های فاز 12و 13 و 19 و 22 و 24 پالایشگاه‌های بیدبلند و فجر جم نیز از جمله مهمترین فعالیت‌های این پالایشگاه است.

موسوی همچنن اظهار داشت: پالایشگاه چهار برای اصلاح فرآیند تولید و کاهش میزان مصرف انرژی تولید اقدام به ایجاد مسیر تامین هوا و نیتروژن پالایشگاه‌های مجتمع، پالایشگاه فجرجم، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و پتروشیمی لرستان کرده است.

وی افزود: کاهش میزان مصرف انرژی در فرآیند تولید بخار از طریق اصلاح روش‌های بهره برداری و اجرای بهینه سازی فرایندی، از سرویس خارج کردن یک پکیج آب شیرین کن پس از اصلاح سیستم توزیع و مصرف آب، اصلاح و بهبود عملکرد واحد تصفیه پساب صنعتی پالایشگاه چهارم به منظور کاهش آلایندگی‌های ارسالی به دریا و معرفی آن به عنوان یکی از بهترین سیستم‌ها، اجرای برنامه‌های تعمیراتی در کمپرسورهای صادرات بمنظور رفع نواقص باقیمانده از اجرای طرح و به حداقل رساندن توقفات اضطراری این پالایشگاه از دیگر فعالیت‌های مهم در راستای پایداری تولید در فازهای 6 و 7 و 8 است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز