خبرگزاری کار ایران

کمالی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

مادر علیرضا شیرمحمدی اگر مدارکی دارد در اختیار کمیسیون حقوقی مجلس قرار دهد/ تاکنون گزارشی به دست ما نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۱۲۰

نائیب رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: اولیای دم آقای شیرمحمدعلی اگر روند بررسی دستگاه قضا برایشان قانع کننده نیست می‌توانند به کمیسیون گزارشی ارائه کنند که ما مبتنی بر آن ورود کنیم.

یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی که در زندان فشافویه اتفاق افتاده و اینکه آیا کمیسیون حقوقی و قضایی بنا ندارد بازدیدی از این زندان و سایر زندان‌های تهران داشته باشد، گفت:‌ کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در راستای نقش نظارتی که دارد مواردی که به آن ارسال می‌شود را بررسی می‌کند.

نائیب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد موضوعی که این روزها مطرح می‌شود (قتل علیرضا شیرمحمدعلی در زندان) بنده اطلاعی از کم و کیف آن ندارم تا امروز هم مطلبی در این‌باره به کمیسیون ارجاع داده نشده است.

وی ادامه داد: حتی فردی به عنوان مدعی‌العموم و اولیای دم گزارشی به دست ما نداده‌ که ما رأسا ورود کنیم.

نماینده مردم جیرفت خاطرنشان کرد: کمیسیون حقوقی و قضایی زمانی به مسئله‌ای ورود می‌کند که بازخورد آن را در جامعه مشاهده کند که در این مورد ما مطالبه‌ای را مشاهده نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: شماره نمایندگان در اختیار مردم است و آنان گزارشاتی را به ما می‌دهند اما در مورد این موضوع نه گزارشی از مردم دریافت کردیم و نه هیأت رئیسه مجلس چیزی را به ما ارسال کرده است.

نائیب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در جایی که احساس شود ظلمی روا شده، بی عدالتی صورت گرفته و یا سهل‌انگاری صورت گرفته از اهرم نظارتی خود استفاه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا مادر علیرضا شیرمحمدعلی می‌تواند از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درخواستی برای پیگیری پرونده داشته باشد،‌یاخیر،‌ گفت: قطعا هر گزارشی به ما داده شود بررسی می‌کنیم. اولیای دم آقای شیرمحمدعلی هم اگر ایراداتی را در پرونده مشاهده کرده‌اند و روند بررسی دستگاه قضا برایشان قانع‌کننده نیست، می‌توانند به کمیسیون گزارشی ارائه کنند که ما مبتنی بر درخواست آنان ورود کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز