خبرگزاری کار ایران

کارفرمای کشتارگاه ایلام تغییر کرد/ پرداخت مطالبات کارگران

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۰۹۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: با آغاز فعالیت مجدد کشتارگاه صنعتی ایلام پس از ۱۶ ماه تعطیلی، مطالبات کارگران با مدیریت جدید پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شکرالله شیرخانی در نشست با مدیرعامل، کارکنان و کارگران کشتارگاه صنعتی ایلام اظهار داشت: ۱۶ ماه از تعطیلی این کارخانه بدلیل سوءمدیریت پیشین می‌گذرد که با سرمایه‌گذاری مالک و مدیرعامل جدید پرداخت بدهی آنان در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فعالیت این کشتارگاه از سر گرفته شده است، افزود: مدیریت جدید با رونق تولید و برنامه مناسب با حفظ کارگران قبلی ۱۰۰ نیروی جدید نیز جذب خواهد کرد.

شیرخانی یادآور شد: این کشتارگاه علاوه بر اینکه یکی از مجهزترین کشتارگاه‌های کشور است رونق مجدد آن تأثیر بسزایی بر معیشت خانوارها بطور مستقیم و غیرمستقیم دارد که با تدبیر لازم می‌توان به هدف خود در راستای تأمین بهداشت استان نزدیک شد.

وی افزود: رونق این کارخانه نیازمند تعامل و همدلی بین کارگر و کارفرماست که گام اول برای راه‌اندازی مجدد آن خوب برداشته شده که به آن رسمیت می‌بخشد.

شیرخانی تاکید کرد: فعالیت کارگران از لحاظ بهداشتی در این کشتارگاه از اهمیت بالایی برخوردار است که متأسفانه مدیر قبلی با وجود در اختیار داشتن امکانات و حمایت مسئولان بدلیل سوءمدیریت از فرصت‌ها و ظرفیت داخلی به خوبی استفاده نکرده است.

وی گفت: ساختارهای تاریخی، جغرافیایی و پتانسیل‌های استان ایلام مستعد تولید دام است و قابلیت‌های این مکان نشان از اشتغال پایدار دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: هدف از راه اندازی کشتارگاه صنعتی ایلام که یکی از پنج کشتارگاه‌های خاورمیانه است، ایجاد یک بنگاه اقتصادی در حوزه غرب کشور بوده که متأسفانه دچار رکود طولانی مدت شده است.

مهدی پورسیابیدی افزود: از ابتدای سال ۹۶ که کشتارگاه صنعتی واگذار شد به دلیل عدم مدیریت پیشین دچار مشکلات فراوانی گردید که امیدواریم با مدیریت جدید فعالیت آن گسترش یابد.

پورسیابیدی گفت: ظرفیت این کشتارگاه در هر شیفت یک هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ رأس دام سنگین است که باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب از این ظرفیت استفاده شود.

وی یادآور شد: استان ایلام دارای سه میلیون رأس دام سبک به جز دام‌های کوچ رو استان‌های همجوار است که باید این ظرفیت به فعلیت برسد.

پورسیابیدی با بیان اینکه باید به صنایع تبدیلی نیز توجه و در این راستا سرمایه کسب کرد، گفت: جهاد کشاورزی استان با توجه به ظرفیت و امکانات موجود و رایزنی در سطح کشور از کشتارگاه صنعتی حمایت خواهد کرد.

مالک جدید کشتارگاه صنعتی ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: این کشتارگاه بدلیل سوءمدیریت پیشین باعث رکود کارخانه و از کار بیکار شدن افراد بسیاری شده که برای راه‌اندازی مجدد و فعالیت گسترده آن نیازمند تسهیلات و حمایت مسئولان هستیم.

علی امامی افزود: هم اکنون مهمترین مشکل کشتارگاه عدم سرمایه کافی در راستای حل مشکلات موجود است و برای حل این مشکلات نیازمند تسهیلات و حمایت سازمان جهاد کشاورزی و تأمین اجتماعی و … هستیم.

وی افزود: مدیریت پیشین تسهیلات میلیاردی دریافت نموده اما مشخص نشده این مبلغ کجا هزینه شده و بدون پیگیری موضوع این بخش مهم اقتصادی بیش از یک سال بلاتکلیف ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز