خبرگزاری کار ایران

بن سلمان در واکنش به اظهارات اردوغان:

دستگاه قضا در عربستان قدرت مستقلی است/ اقدام‌های لازم برای محاکمه مسئولان پرونده خاشقجی انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۸۵۶

ولیعهد سعودی به ابراز تردید رئیس‌جمهوری ترکیه و دیگر مسئولان نسبت به دستگاه قضا در عربستان درباره موضوع قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری استانبول واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی امروز- یکشنبه- در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» گفت: «جمال خاشقجی  یک شهروند سعودی بود و بدون شک اتفاق دردناک و تأسف‌آوری برای او رخ داد، ما در کشور تمام اقدام‌های لازم برای محاکمه مسئولان این جنایت را اتخاذ کردیم و متهمان نیز به دستگاه قضا ارجاع داده شده‌­اند».

وی در ادامه افزود: «دستگاه قضا در عربستان نهاد مسستقلی است که کسی حق دخالت در امور آن را ندارد، ما با هر حادثه‌­ای بدون شک و با قاطعیت، برخورد و تمام اقدام‌های لازم برای تحقق عدالت و اصلاح خلل­‌ها و جلوگیری از خطاهای تکراری، بدون توجیه اتهام­‌هایی از این سو و آن سو را اتخاذ می‌‌کنیم».

ولیعهد سعودی مدعی شد که عربستان به عنوان سرزمین حرمین شرفین تلاش می‌­کند که روابطی در سطحی قوی با تمام کشورهای  اسلامی از جمله ترکیه داشته باشد و این موضوع برای مصلحت منطقه به طور کل و همکاری مشترک اسلامی به طور خاص بسیار مهم است.

وی در ادامه گفت: «ما در عربستان برای خدمت به حرمین شریفین و زائران آن­ها و تحقق امنیت و ثبات کشور و رفاه مردم تلاش می­‌کنیم و وارد تنش‌­هایی که به ضرر منافع ملی و جهان اسلام است، نمی‌شویم، ما برای تحقق این اهداف بدون توجه به اظهارات عده­‌ای که خود از درون مشکل دارند، تلاش می­‌کنیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز