خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان خبر داد:

افزودن ۱۵ نیروگاه به ظرفیت برق خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۴۴۸

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: ۱۵ طرح نیروگاهی در استان خوزستان در مرحله اجرا، احداث و یا در مرحله صدور مجوز هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضا قیصی پور اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ مجموع تولید برق استان ۷ هزار و ۲۲۸مگاوات بود، اما میزان نیاز استان به برق ۸ هزار و ۲۵۳ مگاوات بود و برای جبران این کمبود ۱۰۲۵ مگاوات را از شبکه‌های برق کشوری دریافت کردیم.

وی در خصوص طرح‌های نیروگاهی در حال احداث خصوصی افزود: ۱۵ واحد نیروگاهی بخش خصوصی و دولتی در دستور کار است که اگر این طرح‌ها راه‌اندازی شوند ۹ هزار و ۴۶۴ مگاوات ظرفیت تولید دارند. این طرح‌ها اکنون در حال اجرا، احداث یا در مرحله صدور مجوز هستند.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان تصریح کرد: به صورت کلی، مجموعه طرح‌های نیروگاهی در حال احداث ۱۵ طرح است که از این ۱۵ نیروگاه، چهار نیروگاه پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۱ نیروگاه به دلیل عدم تامین مالی، اخذ مجوزات و مشکلات ارزی پیشرفت بسیار کمی داشته و همچنان در حال پیگیری هستند.

قیصی پور با اشاره به ظرفیت۱۳ هزار و ۳۵۶ مگاواتی قدرت منصوبه یا ظرفیت اسمی حوزه برق استان، عنوان کرد: در این حوزه، استان خوزستان رتبه اول را در سطح کشور دارا است؛ همچنین در بحث ظرفیت منصوبه پست‌های انتقال و فوق توزیع برق، رتبه دوم کشور قرار داریم و در بحث ظرفیت طول خطوط انتقال و توزیع برق نیز با ۸ هزار و ۷۲۱ کیلومتر مدار در رتبه ششم کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، از صنایعی مثل پتروشیمی آبادان، پتروشیمی فجر و توسعه نیشکر که برق تولید می‌کنند، ۳۳۶ واحد برق گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز