خبرگزاری کار ایران

مهمترین تحولات نفت و انرژی در هفته‌ای که گذشت

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۳۴۶

مهمترین خبر حوزه انرژی در هفته گذشته، حمله به دو کشتی نفت‌کش در دریای عمان بود که منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه شد. این تنش‌ها قیمت نفت را به میزان چهار درصد افزایش داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اویل پرایس، مهمترین وقایع نفتی و انرژی هفته گذشته شامل عناوین زیر بوده است:

-اتفاقات دریای عمان در صدر اخبار بود که توانست قیمت نفت را به میزان چهار درصد در روز پجشنبه افزایش دهد. در روز جمعه چهاردهم ژوئن نیز  قیمت نفت روند افزایشی روز گذشته که به دلیل اتفاقات دریای عمان صورت گرفته بود را نداشت این درحالی است که به دلیل افزایش تنش‌ها در منطقه قیمت بیمه‌های نفتکش به شدت افزایش یافته است.

مهمترین تحولات نفت و انرژی در هفته‌ای که گذشت

-آژانس جهانی انرژی میزان پیش‌بینی تقاضای جهانی برای نفت را به میزان صد هزار بشکه کمتر از ماه گذشته پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که معامله‌کنندگان جهانی نفت از کاهش میزان تقاضا برای این ماده ارزشمند بیم دارند. پیش‌بینی می شود به دلیل کاهش رشد اقتصادی تقاضا برای نفت نیز کاهش یابد تا جایی که برکلیز افزایش تقاضا در امسال را تنها به میزان صدهزار بشکه عنوان کرده است.

-در آستانه برگزاری اجلاس گروه ۲۰ چین اعلام کرده است که بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از اروپا و آمریکا مالیات وضع خواهد کرد.

-شرکت آرامکو عربستان سعودی اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۸ میلادی، میزان صد و ۱۱ میلیارد دلار کسب در آمد داشته است که نسبت به مقدار ۷۵ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۱۷ کسب کرده است افزایش چشم گیر داشته است. به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان نفت در سال آینده نیز با درآمد بیشتری مواجه باشند.

-«ایلان ماسک» بنیانگذار «تسلا موتورز» نیز اعلام کرده است که زمان زیادی تا تولید خودروهای الکتریکی با توانایی ادامه مسیر تا ۴۰۰ مایل باقی نمانده است. در این راستا بریتانیا اعلام کرده است که میزان تولید کربن را تا سال ۲۰۵۰ به صفر خواهد رساند.

-سرمایه گذاری دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری شرکت نفتی شل در مکزیک. این شرکت هلندی اعلام کرده است که قصد توسعه میادین نفتی مکزیک را در سال های آتی دارد.

-قیمت حامل های انرژی نیز در آمریکا بار دیگر شاهد افزایش بود که به طور میانگین نسبت به سال ۲۰۱۸ به مقدار ۴۸ درصد افزایش قیمت داشته است.

مهمترین تحولات نفت و انرژی در هفته‌ای که گذشت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز