خبرگزاری کار ایران

فرماندار دشت آزادگان اعلام کرد:

آمادگی تمامی اراضی کشاورزی دشت آزادگان تا پایان خردادماه/ ترمیم سیل بندهای آسیب دیده

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۶۸۷

فرماندار دشت آزادگان گفت: با توجه به دستور استاندار خوزستان در خصوص تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی در این شهرستان، بیش از 90 دستگاه ماشین آلات سنگین راه سازی از 20 خرداد آغاز بکار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سیلاوی اظهار کرد: با توجه به دستور استاندار خوزستان در خصوص تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی در شهرستان دشت آزادگان، استقرار این قرارگاه و برگزاری جلسات روزانه و بازدیدهای میدانی اعضای استانی و شهرستانی، قرارگاه مذکور از روستاها، سیل بندها و همچنین مزارع کشاورزی، برنامه ریزی و تقسیم بندی مناطق و همچنین بسیج دستگاه های استانی و عملیات اجرایی با بیش از 90 دستگاه ماشین آلات سنگین راه سازی از 20 خردادماه آغاز  بکار نمودند. 

وی در جلسه هماهنگی و تقسیم بندی دستگاهها و ماشین آلات که با حضور کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: تمامی اراضی کشاورزی زیر آب رفته دشت آزادگان و همچنین  سیل بندها باید تا پایان خردادماه امسال ترمیم و مستحکم شده و زمین های کشاورزی از آب سیلاب  تخلیه و آماده کشت شوند.

لازم به ذکر است، براساس تقسیم بندی صورت گرفته سیل بندها، زمین های کشاورزی، زهکش ها و کانال های انتقال آب در اختیار سازمان های مربوطه جهت شروع به کار ترمیم و بازسازی قرار  گرفت.

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: بنیاد مسکن استان خوزستان و مناطق نفتخیز جنوب متولی سیل بندهای موشه، دفار و کسر. راهداری استان و بنادر و دریانوردی متولی سیل بندهای خرابه و سابله. راه و شهرسازی استان متولی سیل بندهای شاکریه، مطیعات، ابورفوش، عصافره، شماریه، سناف، کوت چم و چم حرمله. جهاد کشاورزی استان خوزستان متولی زهکش هوفل، سناف و دایک مرزی 10 نقطه و همچنین سازمان آب و برق خوزستان متولی زهکش شاکریه، زهکش سگور، زهکش wmc، کانال Amc، کانال اراضی ام الدبس الدبس غدیر می باشند.

سیلاوی در پایان گفت: همچنین 10 عدد پمپ به جهاد کشاورزی و 10 پمپ به آبفا و آبفای شهرستان جهت تخلیه آب سیل اراضی تحویل داده شد.

انتهای پیام/
ناصر حکیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز