خبرگزاری کار ایران

مقام‌های ژاپنی:

قرار نیست آبه لیستی از پیشنهادها به ایران ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۲۲۳

یکی از مقام‌های دولت ژاپن از سفر نخست وزیر این کشور به ایران در میان افزایش تنش‌ها خبر داد و بر تلاش ژاپن برای کاهش تنش در منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، یوشی‌هیده سوگا دبیر ارشد کابینه دولت ژاپن اعلام کرد که شینزو آبه نخست وزیر این کشور، فردا چهارشنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران راهی تهران می شود. این دیدار در میان افزایش تنش میان ایران و آمریکا اتفاق می‌افتد.

با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران تنش های میان ایران و آمریکا بالارفته است. سفر نخست وزیر ژاپن دو روز به طول خواهد انجامید، آبه روزچهارشنبه وارد تهران می‌شود و تا روز جمعه حضور وی در ایران ادامه خواهد داشت.

سوگا در مورد این سفر گفت: با توجه به افزایش تنش میان ایران و آمریکا ما امیدواریم که بتوانیم ایران را به تلاش برای کاهش تنش در منطقه ترغیب کنیم.

آبه قبل از سفر به ایران در یک مکالمه تلفنی با دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا گفت‌وگویی با محوریت ایران داشته است.

مقام‌های ژاپنی می‌گویند که آبه به تهران لیستی از پیشنهادها  را ارائه نمی‌دهد و یا پیامی از واشنگتن را برای ایران نمی‌برد و به جای آن ژاپن را به عنوان یک واسطه بی‌طرف قرار می‌دهد.

با این حال توشیرو ناکایاما یکی از اعضای مرکز ویلسون در واشنگتن هم در مورد این دیدار گفت: آبه تلاش می‌کند تا نقش پیام‌رسان را برای کاهش تنش در منطقه ایفا کند. این حرکت مهمی است و به نظر من از اعتمادی که آبه به روابط خود با ترامپ دارد، ناشی می‌شود.

توبیاس هریس یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی هم در این خصوص گفت: موانع زیادی بر سر راه روابط ایران و آمریکا وجود دارد و من بعید می‌دانم این دیدار نتیجه‌ای داشته باشد.

وی در ادامه افزود: اینکه ژاپن روابط خوبی با ایران و آمریکا دارد دلیل خوبی نیست که توقع داشته باشیم این دیدار نتیجه و اثر داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز