خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

یک یا دو هفته به تعویق انداختن کنکور سراسری کمکی به داوطلبان سیل­‌زده نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۲۸۵

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری سال ۹۸ گفت: اعمال یک یا دو هفته تأخیر کنکور سراسری، کمکی به داوطلبان سیل­‌زده نخواهد کرد.

ابراهیم خدایی (رییس سازمان سنجش آموزش کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جزئیات سهیمه اختصاص یافته به داوطلبان مناطق سیل‌زده گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد، برای آسیب‌دیدگان سیل­‌زده که خسارت مستقیم جانی یا مالی دیده­‌اند تا ۵ درصد ظرفیت استان‌های سیل­‌زده به داوطلبان همان استان‌ها بصورت مازاد اختصاص یابد.

وی ادامه داد: برای مثال اگر در رشته پزشکی ظرفیت استان خوزستان در دوره روزانه ۱۰۰ نفر باشد، ۵ نفر بصورت مازاد (۱۵۵ = ۵ +۱۰۰) اختصاص می­‌یابد. لازم به ذکر است که سازمان سنجش آموزش کشور تضمین می‌کند که ظرفیت­‌های کد رشته محل­‌ها نسبت به سال قبل کمتر نخواهد بود و این ظرفیت‌ها بصورت مازاد در نظر گرفته شده‌اند.

خدایی تاکید کرد: این سهمیه برای دانشگاه‌های سایر استان­‌ها لحاظ نمی­‌شودو فقط برای دانشگاه‌های استان‌های آسیب دیده لحاظ خواهد شد. به عنوان مثال از دانشگاه‌های تهران ظرفیتی به مناطق سیل‌زده اختصاص داده نمی‌شود و در صورت عدم وجود رشته در آن مناطق، ظرفیت از دانشگاه‌های استان‌های هم‌جوار در رشته‌های مورد تقاضای استانداری‌ها به مدت حداکثر ۳ سال و با اخذ تعهد خدمت به میزان دو برابر مدت تحصیل، اختصاص می‌یابد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور توضیح داد:‌ شهر‌ها یا بخش‌هایی که دچار بلایای طبیعی همراه با خسارات جانی و مالی شده‌اند، توسط وزارت کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شوند.وزارت علوم، وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال این هستند به بهترین شکل ممکن عقب­‌ماندگی داوطلبان مناطق سیل­‌زده از زمان کنکور را جبران کنند و مطمئن هستیم یک یا دو هفته تأخیر کنکور سراسری، کمکی به داوطلبان سیل­‌زده نخواهد کرد و بهترین کمک در حال حاضر همان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز