خبرگزاری کار ایران

فعالیت 500 واحد تجاری در تایباد

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۰۴۵

شهردار تایباد گفت: 500 واحد تجاری در این شهر در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و زمینه اشتغال پایدار را برای ساکنان این منطقه به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، ایوب سیدالحسینی در نشست با سرپرست فرمانداری تایباد که در شهرداری این شهر با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات اصلی این نهاد ایجاد فضای سبز و مبلمان شهری است که با توجه به اینکه تایباد در دروازه ورودی کشور از سمت افغانستان قرار گرفته بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: اکنون از این لحاظ شهرداری تایباد توانسته در حد توان پیشرفت خوبی داشته باشد، نصب المان‌های نوروزی با موضوعات متنوع و مرتبط با فرهنگ و آیین مردم بومی و محلی، ایجاد 2 پارک تفریحی در ورودی های شهر، احداث بزرگترین پارک تفریحی 14 هکتاری در ابتدای ورودی شهر از سمت خواف و همچنین راه ‌اندازی 500 واحد تجاری جهت ایجاد اشتغال و درآمد پایدار از جمله اقدامات این نهاد خدماتی است.

شهردار تایباد مطرح کرد: یکی از اقدامات موثر این شهرداری جداسازی 85 درصد آبیاری فضای سبز از آب شرب است که توانسته با توجه به کمبود آب و هشدارهای جدی در مصرف بهینه گام موثری بردارد.

وی 80 درصد اشتغال مردم این شهرستان را کشاورزی معرفی کرد و ادامه داد: خشکسالی در چند دهه اخیر آفت بزرگی برای این حوزه بشمار می‌رفت که با توجه به بارندگی‌های اخیر و نیز تغییر الگوی آبیاری در این منطقه کشاورزی رونق بهتری پیدا کرده است.

سیدالحسینی در ادامه به اجرای قوانین دولت مربوط به شهرداری‌ها بیان کرد: این اقدام دست دلالان و سودجویان زمین‌خوار را در این منطقه کوتاه کرده و فرصت کلاهبرداری را از آنان گرفته است.

وی گفت: مهمترین پروژه شهرداری تایباد تکمیل پارک شهدای گمنام در ابتدای ورودی شهر از سمت افغانستان است که با همت زحمتکشان این نهاد تا هفته دولت امسال به اتمام خواهد رسید همچنین مجتمه تجاری و اداری شهرداری واقع در خیابان امام خمینی است که مدت 10 سال بدلیل نبود اعتبار متوقف شد و از سال 90 با جذب اعتبار دوباره مرحله احداث آن آغاز شده و اکنون در مرحله نازک کاری می‌باشد این مجتمع در 2 طبقه تجاری و اداری در حال تکمیل شدن است.

در ادامه این دیدار سرپرست فرمانداری تایباد ضمن قدردانی از زحمات کارکنان این شهرداری گفت: اقدامات بسیار مطلوبی در زمینه فضاسازی و مبلمان شهری در این منطقه صورت گرفته است.

محسن سیاح افزود: این گذرگاه رسمی در مسیر کریدور شرق به غرب و مسیر باستانی جاده ابریشم واقع شده و روزانه حدود پنج هزار نفر از این طریق تردد می‌کنند که با توجه به این موقعیت حساس ایجاد فضای مطلوب و در خور شان مسافران در ورودی کشور بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده اگر فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تعیین تکلیف شود فرصت مناسبی جهت ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در این منطقه فراهم خواهد شد.

سیاح در پایان با تاکید بر کیفیت اقدامات دستگاه‌های اجرایی گفت: بهتر است نهادهای مربوطه کیفیت را در اقدامات خود جایگزین کمیت کنند تا اینگونه بر مشکلات غلبه کرده و زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی را به وجود آورند اگر تمام مدیران با هدف کیفیت در خروجی تعهدات ابلاغ شده فعالیت کنند قطعا بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

 امروز سرپرست فرمانداری تایباد و اعضای شورای شهر از قسمت های مختلف شهرداری این شهر بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز