خبرگزاری کار ایران

ماشین سازی در لیگ هجدهم به روایت آمار؛

فصل پر فراز و نشیب برای تیمِ دوم زنوزی

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۲۰۰

ماشین سازی در فصل هجدهم با دو سرمربی روی نیمکت خود در نهایت در رتبه سیزدهم قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، ماشین سازی فصل گذشته با هدایت فیروز کریمی و در ادامه رضا مهاجری فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت ولی در نهایت خودش را از خطر سقوط نجات داد. آمار و ارقام مربوط به ماشین سازی در فصلی که گذشت:

 

ناکام مقابل تراکتورسازی

تیم ماشین‌سازی تبریز به تنها تیمی که در دو بازی رفت و برگشت باخت تراکتورسازی تبریز بود. البته آنها در 14 بازی مقابل تیم‌های پیکان، ذوب‌آهن، فولاد، استقلال، سپاهان، پرسپولیس و پدیده فقط هفت تساوی به دست آوردند، ضمن اینکه آنها از هشت بازی با سپیدرود، نفت مسجدسلیمان، نساجی و سایپا هشت امتیاز کسب کردند. تبریزی‌ها تنها تیمی را که در لیگ هجدهم دو مرتبه شکست دادند پارس جنوبی جم بود.

 

تیم یکدست

در لیگ هجدهم 31 بازیکن برای تیم ماشین‌سازی به میدان رفتند اما درباره ماشین‌سازی انتخاب یکی دو بازیکن که به لحاظ کیفی عملکرد بهتر و متفاوتی نسبت به بقیه داشته باشند تا حدود زیادی سخت بود. رضا خالقی‌فر در 26 بازی و 2047 دقیقه فقط چهار گل زد.

پیمان بابایی هم در 681 دقیقه 3 گل زد و سایر بازیکنان اصلی هم تقریبا عملکرد مشابهی داشتند. البته می‌توان به مصدومیت توحید غلامی بعد از 11 بازی و از دست دادن فصل به‌عنوان بدشانسی‌های این تیم اشاره کرد.

 

حذف مقابل داماش گیلان

تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در نخستین بازی جام حذفی‌اش در ورزشگاه سیمرغ کیاکلا به مصاف تیم کاسپین بابل رفت. نخستین گل این مسابقه توسط مسیح زاهدی در دقیقه 46 به ثمر رسید ولی در دقیقه 58 حامد نوروزی بازیکن کاسپین موفق به زدن گل تساوی شد.

این نتیجه تا ثانیه‌های پایانی بازی ادامه داشت ولی در دقیقه 89 بار دیگر مسیح زاهدی برای ماشین‌سازی گل زد تا تیمش در مرحله یک هشتم نهایی حریف پارس جنوبی شود.

دقیقه 60 سیداحمد موسوی گل اول را زد اما حامد نورمحمدی در دقیقه 1+90 بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه 115 خرم‌الحسینی گل پیروزی تبریزی‌ها را زد تا ماشین‌سازی در مرحله یک چهارم رودرروی تیم شگفتی‌ساز جام یعنی داماش گیلان برود.

در دقیقه 54 امیر تیزرو از روی نقطه پنالتی برای داماش و رضا خالقی‌فر در دقیقه 86 برای ماشین‌سازی گل زد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

اسماعیل فرهادی، توحید غلامی و رضا خالقی‌فر پنالتی‌های‌شان را از دست دادند و در نهایت هم داماش در ادامه شگفتی‌هایش با پیروزی 4 بر 3  به مرحله بعد صعود کرد.

 

کنار گذاشتن خالقی‌فر

رضا خالقی‌فر به دلیل آنچه اختلاف با رضا مهاجری خوانده شده بود در بازی با پرسپولیس حضور نداشت و در نهایت مدیران باشگاه تصمیم گرفتند این بازیکن را از تیم کنار بگذارند. خالقی‌فر بعد از جدایی از پرسپولیس در سال‌های اخیر در گسترش فولاد و ماشین‌سازی تبریز بازی کرده و در این مدت بازی‌های خوبی هم به نمایش گذاشته است.

 

مهاجری جانشین فیروز کریمی

ماشین‌سازی تبریز فصل را با فیروز کریمی آغاز کرد اما نتایج ضعیف این مربی بیشتر از پنج بازی به او فرصت نداد. تیم او مقابل استقلال خوزستان، نفت آبادان، سپیدرود و پیکان چهار تساوی به دست آورد و بعد از باخت خانگی به ذوب‌آهن و قبل از بازی با تراکتورسازی اخراج شد. رضا مهاجری هم بعد از این بازی و از هفته هفتم و بازی با پارس جنوبی جم روی نیمکت نشست.

 

15 دقیقه پایانی

تیم ماشین‌سازی در 30 بازی لیگ هجدهم 26 گل دریافت کرد. یعنی حدود 86/0 گل برای هر بازی. اینکه آنها گل خورده کمی دارند نشان می‌دهد ساختار دفاعی‌شان خوب است اما باید به یک موضوع اشاره کرد و آن دریافت بیشترین گل‌ها در 15 دقیقه پایانی بازی‌های‌شان بوده است.

 طبق آمار، آنها 9 گل از این تعداد را در حد فاصل دقایق 76 تا 90 دریافت کرده‌اند. یعنی حدود 35 درصد از کل گل‌های تیم.

داوران بازی‌های خانگی:

اکبریان، اصلانی، مهدوی، همرنگ(2)، محمدی، مرجان‌زاده، وحید کاظمی، صفایی، اکرمی، ناظمی، بای

 

کمک‌داوران بازی‌های خانگی:

عسگرمحمدی(3)، دودانگه، حجتی، کنعانی، نوری، عظیم پور(2)، منصوری، سلطانی، الوندی، اسعدی، عیوض محمدی، ظهیری، قیم، داوری، نجفی، مولوی، حاج‌محمدی، مدیرروستا، پورمتقی، طوسی، بهرامی، مداح، داودزاده

 نحوه بیشترین گل‌های زده: ارسال از چپ: 7 تا پاس در عمق و شوت: هر کدام 5 تا

 نحوه بیشترین گل‌های خورده:

 پاس در عمق: 8 تا

 تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول: -

 تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم: یک گل

  تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول: -

 تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم: 2 تا

 تعداد تماشاگران بازی‌های خانگی: 40500

با احتساب نیمی از تماشاگران دو شهرآورد تبریز (22500نفر) حدود40500 نفر برای تماشای بازی‌های ماشین‌سازی به ورزشگاه رفتند که به طور میانگین 2700 نفر برای هر بازی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز