خبرگزاری کار ایران

تردید پمپئو نسبت به نتیجه بخش بودن طرح صلح ترامپ

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۹۶۱

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک فایل صوتی از وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که طرح صلح رئیس‌جمهوری این کشور در خاور میانه احتمالا سرانجام رد خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از یک فایل صوتی متعلق به «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نوشت که طرح صلح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خاورمیانه احتمالا با شکست مواجه خواهد شد.

پمپئو در نشستی با رهبران ارشد سازمان‌های یهودی آمریکا گفت: «سازش پیشنهادی در جنگ عربی- اسرائیلی احتمالا رد می‌شود،‌ چرا که آنها دو موضع را در این معامله خوب و ۹ مورد دیگر را نادرست می‌دانند». 

پمپئو در این فایل لو رفته تأکید کرده است که هیچ تضمینی وجود ندارد که ما قادر به حل نزاع موجود بین فلسطین و اسرائیل باشیم.

وی در ادامه افزود: «سوال این است که آیا این فرصت کافی برای ما فراهم خواهد شد که درباره چگونگی اجرای این طرح بحث واقعی داشته باشیم». 

پمپئو با اشاره به اینکه رونمایی از این طرح بارها وبارها به تأخیر افتاده است، گفت: «ما زمان بسیار بیشتری از آنچه که در ابتدای راه فکر می‌کردم، به این طرح اختصاص دادیم. در این طرح جانب اسرائیل برتری داده شده است».

وی در این زمینه گفت: «من دلیل اعتقاد برخی به اینکه این طرح فقط خوشایند اسرائیلی‌ها خواهد بود، را می‌فهمم. امیدوارم که همه زمان بیشتری برای گوش دادن و روشن‌تر شدن موضوع بدهند». 

وزیر امور خارجه آمریکا درباره کنفرانس اقتصادی بحرین که قرار است اواخر ماه جاری در منامه برگزار شود،‌ گفت: «اگر کویت با حضور در این کنفرانس موافقت کند، تمام کشورهای حوزه خلیج‌فارس در این نشست،‌ دست کم برای شنیدن حاضر خواهند شد».

وی در ادامه گفت: «برای کشورهای خلیج‌فارس بسیار سخت است که پیش از اطلاع از مفاد کامل این طرح مدام بر حمایت خود از آن تأکید کنند». 

رسانه‌های متعددی به نقل از مسئولان آمریکایی توضیح دادند که این طرح فراگیر بوده و از مرز چارچوب‌هایی که دولت آمریکا در گذشته وضع کرده بود، فراتر رفته است. این طرح موضوعات بزرگی چون قدس،‌ مرزها و آوارگان را شامل  و با اموال سعودی و دیگر کشورهای خلیج فارس حمایت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز