خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در نیمه دوم سال 98

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۸۶۷

مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهره وری نیروی انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت از برگزاری اولین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران در نیمه دوم سال 1398 خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد نجاتیان با اعلام این خبر افزود: با هدف تایید صلاحیت شاغلین حرفه پرستاری و گروه های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی، صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران و گروه های مرتبط در سال 1395 آغاز شد.

نجاتیان افزود: تاکنون در 4 مرحله، حدود 30000 پروانه صلاحیت حرفه ای صادر کردیم که گروه های هدف مدیران پرستاری صف تا ستاد، فارغ التحصیلان گروه های پرستاری تا سال 1385، اعضا هیات علمی و مسئولین فنی و پرستارانی که در مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل کار می کردند، بودند.

وی گفت: قرار است به تدریج در مدت زمان سه تا چهار سال همه پرستاران، پروانه صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند.

نجاتیان ادامه داد: در حال حاضر، کار صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای به صورت دستی انجام می شد که با راه اندازی سامانه کشوری، کار ثبت نام و صدور این پروانه از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

مدیرکل دفترتوانمند سازی و بهره وری نیروی انسانی معاونت پرستاری گفت: پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری، مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.

نجاتیان با اشاره به هماهنگی های به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بوردهای منطقه ای خاطرنشان کرد: ان شالله در نیمه دوم امسال، اولین آزمون صلاحیت حرفه ای برگزار خواهد شد و فارغ التحصیلان جدید پرستاری و کسانی که نتوانسته اند دوره های بازآموزی خود را تکمیل کنند از جمله افرادی هستند که باید در آزمون حضور یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز