خبرگزاری کار ایران

اعمال فشار دادگاه آمریکا به فیسبوک برای ارائه اطلاعات ایمیل سهامداران

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۶۴۸

فیسبوک در پی سوء استفاده اطلاعاتی از کاربران این شبکه اجتماعی توسط برخی سازما‌ن‌ها، توسط دادگاه آمریکا برای ارائه اطلاعات بیشتر فراخوانده شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پی‌تی‌ای، دادگاهی در آمریکا به فیس‌بوک دستور داده است که محتویات ایمیل‌های سهامداران را به دلایل امنیتی در اختیار این دادگاه قرار دهد.

در یک احضاریه ۵۷ صفحه‌ای که این شرکت را برای دادن اطلاعات بیشتر به دادگاه احضار کرده است، فیس‌بوک ملزم به ارائه تمامی اطلاعات ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی سهامداران شده است.

پیش از این، فیس‌بوک متهم بود که در حفظ امنیت کاربران خود تلاش کافی را انجام نداده است و همینطور شرکت «کمبریج آنالیتیکا» که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری توسط «دونالد ترامپ» به خدمت گرفته شده بود، توانسته است با توجه به علایق و سلایق کاربران به صورت غیر مستقیم از روش‌های تبلیغاتی برای افزایش محبوبیت دونالد ترامپ استفاده کند.

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل شرکت فیس‌بوک در دادگاه ایالتی آمریکا در آوریل ۲۰۱۸ اذعان کرد که مجموعه‌اش زمانی به اقدام‌های کمبریج آنالیتیکا پی برده است که انتخابات برگزار شده بوده و زمانی برای جلوگیری از آن از طرف فیس‌بوک وجود نداشته است.

پس از اینکه اعلام شد که شرکت کمبریج آنالیتیکا در فیس‌بوک توانسته است به اسناد پروفایلی کاربران دست پیدا کند، سهام شرکت فیس‌بوک به میزان ۱۹ درصد سقوط کرد که میزان ۱۲۰ میلیارد دلار از دارایی سرمایه‌گذاران را به باد داد.

کمبریج آنالیتیکا در انتخابات ۲۰۱۶ توسط تیم انتخاباتی دونالد ترامپ برای این امر به کار گرفته شد تا از شناسایی پروفایل‌ها به علایق افراد پی ببرد تا بتواند به آنها جهت‌گیری سیاسی موافق تیم ترامپ را ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز