خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز به کار قطار تهران – آنکارا و تهران – وان از ابتدای تیرماه

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۶۰۸

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز به کار قطار تهران – آنکار و تهران – وان از ابتدای تیرماه خبر داد.

به گزاش خبرنگار اقتصادی ایلنا سعید رسولی در نشست خبری امروز با بیان اینکه هفته گذشته برای مذاکرات با مقامات ترکیه عازم این کشور شدیم گفت: طبق تفاهمات صورت گرفته قرار بر این است که از ابتدای تیرماه قطار تهران – آنکارا و برعکس شروع به کار کند.

وی افزود: همچنین همزمان قطار تهران – وان هم آغاز به کار خواهد کرد و در این باره توافق نهایی شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سفر وزیر حمل و نقل ترکیه و هیئت همراه آن توافقاتی درباره راه‌اندازی قطار مسافری بین تهران و آنکارا انجام شده بود که هفته گذشته برای نهایی شدن این توافقات عازم ترکیه شدیم و قرار بر این است که به صورت رسمی قطار مسافری تهران – آنکارا و تهران – وان عملیاتی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جابجایی مسافران بین تهران- آنکارا و بلعکس و تهران- وان و بلعکس با قطارهای ترکیبی ایرانی و ترک خواهد بود، گفت: تا مسیر دریاچه بین ترکیه و ایران در مسیر آنکارا، مسافران با قطار جابجا می‌شوند و باقی مسیر با ناوگان ترک خواهد بود. این جابجایی در مورد مسیر تهران- وان هم اتفاق می‌افتد.

رسولی درباره قیمت قطار تهران- آنکارا گفت: در حال حاضر قیمتی که برآورد شده چیزی حدود 43 یورو است ولی این قیمت هنوز نهایی نیست. قیمت بلیط قطار تهران- وان هم 20 یورو نرخ‌گذاری شده است. همچنین مسافت بین تهران – آنکارا 60 ساعت است و تهران – وان 22 ساعت است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه در سفر اخیر به ترکیه درباره تسهیل حمل و نقل بار بین ایران و ترکیه از مسیر ریلی هم توافقاتی انجام شد، گفت: مقامات ترک علاقه‌مند بودند که افزایش مبادلات باری در مسیر ریلی انجام شود. درباره تعرفه‌ها هم مذاکراتی انجام شد تا تعرفه‌ها برای فعالان اقتصادی به صرفه باشد.

وی افزود: همچنین درباره تسهیل تردد قطارها در مسیر کشورهای CIS توافق انجام شد که این گامی است برای افزایش حجم ترانزیت از مسیر ایران.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره میزان بدهی و مطالبات هم شفاف‌سازی‌ها انجام شد و رقم‌ها را تعیین تکلیف کردیم.

رسولی با بیان اینکه در این سفر با وزیر گردشگری ترکیه هم دیداری داشتیم، گفت: قرار بر این است که قطار گردشگری بین ایران و ترکیه هم راه‌اندازی شود و مذاکرات در این باره انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی اظهار داشت: این نمایشگاه 19 تا 22 خرداد ماه در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه 152 شرکت حضور دارند که 7 شرکت خارجی از کشورهای روسیه، چین، لتونی و ترکیه برای شرکت در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

رسولی همچنین درباره نوسازی ناوگان ریلی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت قانونی تبصره 18 قرار بر این است که 2000 میلیارد تومان صرف نوسازی ناوگان ریلی شود که 40 درصد آن از منابع تصبره‌ای در قانون بودجه، 40 درصد آن از منابع بانکی و 20 درصد هم از شرکت‌های متقاضی خرید واگن و لکوموتیو تامین می‌شود.

وی افزود: ساخت 1000 دستگاه انواع واگن باری و خودکشش را در دستور کار قرار داده‌ایم که 15 شرکت به عنوان شرکت‌های خریدار و 10 شرکت به عنوان سازنده در این طرح حضور دارند.

رسولی با بیان اینکه اعتبار این طرح به ما ابلاغ شده است، گفت: مرحله اول تخصیص اعتبارات هم به ما ابلاغ شده است و هر شرکت سازنده و خریداری که آمادگی بیشتری داشته باشد در اولویت قرار می‌گیرد.

وی همچنین درباره افزایش قیمت بلیط قطار اظهار داشت: با تصویب شورای عالی ترابری، افزایش متوسط 22 درصدی قیمت بلیط قطار به تصویب شورای عالی ترابری رسیده است و در پیش‌فروش بلیط قطار که از 15 خرداد ماه آغاز می‌شود، این افزایش قیمت اعمال خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز