خبرگزاری کار ایران

بعد از ۳ هفته غیبت از انظار عمومی صورت گرفت؛

بازدید رهبر کره‌شمالی از چند کارخانه و یک مدرسه

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۰۸۵

رهبر کره‌شمالی از چندین کارخانه‌ مرتبط با پرتاب‌های موشکی این کشور بازدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی ان‌کی نیوز، «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، امروز -شنبه- از شماری سایت اقتصادی در منطقه جاگانگ دیدار کرد. این نخستین حضور عمومی کیم پس از آزمایش‌های موشکی در تاریخ هفتم مه است. 

رهبر کره شمالی از یک کارخانه تجهیزات ماشینی،‌ سایت ساخت قطعات خودرو، کارخانه تراکتورسازی دیدار کرد. این کارخانه‌ها در گذشته ارتباط تنگاتنگی با صنعت نظامی این کشور داشتند. 

کیم در دیدار از این کارخانه‌ها از کارگران خواست تا محل کار خود را به‌روز کنند. 

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که رهبر این کشور طی این دیدار گفت: «گرچه این کارخانه‌ها رشد چشمگیری داشته‌اند، اما نباید به این میزان رضایت داد.»

در گزارش خبرگزاری کره‌شمالی آمده است: «رهبر کره‌شمالی از این کارخانه‌ها خواست تا الگویی برای دیگر کارخانه‌های سراسر کشور باشند تا همگان بتوانند دریابند که مدرنیزاسیون موردنظر حزب به چه معناست.»

کیم همچنین از یک مدرسه ابتدایی دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری کره شمالی،‌ کیم از این‌که این مدرسه ابتدایی «گیرایی چندانی ندارد» انتقاد کرد. 

وی از شیوه ساخت غیراصولی شهرها در این کشور نیز انتقاد کرد. 

خبرگزاری رسمی این کشور به نقل از کیم جونگ‌اون گزارش داد: «بیشتر ساختمان‌ها به‌شکلی بی‌نظم ساخته شده‌اند به طوری که شهرها به موزه تاریخ معماری شبیه هستند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز