خبرگزاری کار ایران

بررسی شرایط لاجوردی پوشان؛

آشنایی با حریف پرسپولیس در فینال جام حذفی

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۹۵۱

پرسپولیس تهران که سابقه رویارویی با تیم‌های گمنام در جام حذفی را داشته این بار در فینال این دوره از مسابقات با تیم ریشه دار داماش رو به رو می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بازی جنجالی نقش جهان حریف داماش گیلانیان در فینال مسابقات جام حذفی را مشخص کرد و پرسپولیس که در لیگ برتر هم مانع از قهرمانی سپاهان شده بود این بار با شکست طلایی پوشان به کسب یک جام دیگر نزدیک است. پرسپولیس که در لیگ برتر به سومین قهرمانی متوالی دست یافته آخرین بار هشت سال پیش به جام قهرمانی حذفی رسیده و طی فصول اخیر هر مرتبه با بدشانسی از این تورنمنت کنار رفته؛ برانکو ایوانکوویچ که افتخارات مختلفی با سرخپوشان تجربه کرد جای جام حذفی را در ویترین افتخاراتش خالی می‌بیند. نکته جالب درباره آخرین قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی رویارویی با ملوان بندر انزلی نماینده استان گیلان بود؛ پرسپولیس در بازه‌ای که بازی‌ها به صورت رفت و برگشت به انجام می‌رسید با نتیجه 4 بر سه ملوان را شکست داده بود تا به قهرمانی جام حذفی برسد.

قبل از ملوان اولین فینالیست گیلان در جام حذفی پگاه، تیم تحت هدایت نادر دست نشان بود؛ حالا داماش با هدایت سیامک فراهانی دست به کار بزرگی زده و یک قدم تا کسب جام با ارزش در سطح اول فوتبال ایران فاصه دارد؛ در ادامه با حریف پرسپولیس و شرایط آنها آشنا می‌شوید:

داماش چطور فینالیست شد؟

حضور تیمی از لیگ دسته دوم در فینال جام حذفی اتفاقی جذاب و البته باورنکردنی است چرا که تیم‌های بزرگی هم در این تورنمنت حاضر می‌شوند اما قانون نانوشته فوتبال نشان داده که تیم‌های کوچک هم می‌توانند رویدادهای بزرگی را رقم بزنند؛ همانند نتیجه‌ای که پرسپولیس تحت هدایت برانکو مقابل قشقایی شیراز به آن دست پیدا کرده بود.

داماش در مرحله یک شانزدهم نهایی در بازی نزدیک موفق شد در وقت‌های اضافه چوکا تالش را با نتیجه 4 بر سه از پیش رو بردارد؛ حریف لاجوردی پوشان در یک هشتم نهایی مقاومت تهران از لیگ دسته دوم بود که به راحتی با نتیجه دو بر صفر به برتری رسیدند و از یک چهارم نهایی مسیر صعود آنها دشوار شد. اولین شگفتی سازی داماش در جام حذفی با کنار گذاشتن ماشین سازی ثبت شد اما کار برای آنها آنقدر هم آسان نبود؛ بازی تا پایان وقت‌های اضافه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و برتری سه بر دو در ضربات پنالتی جواز صعود را صادر کرد. داماش در نیمه نهایی حریف سایپا شد و در ورزشگاه سردار جنگل بازی مهیجی را میزبانی کرد؛ این مسابقه پایان راه شاگردان علی دایی در جام حذفی بود و با نتیجه دو بر یک حساب کار را واگذار کردند تا تیمی که در لیگ دسته دوم کمتر کسی سراغ آن را می‌گرفت نگاه‌ها را به خود جلب کند.

در این سه ماه به داماش چه گذشت؟

داماش بعد از این اتفاق تمام تمرکزش را روی مسابقات لیگ دو گذاشت؛ حدود 90 روز پس از اینکه داماش در گیلان شگفتی سازی کرد و به فینال جام حذفی صعود کرد فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرد. داماش که این فصل بیشتر از هر زمانی برای صعود به لیگ دسته اول آماده بود در مسابقه‌ای از جنس کاملا حاشیه و تصمیمات عجیب داوری با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا در مرحله پلی آف این شاگردان امیدرضا روانخواه باشند که راهی مرحله بعدی می‌شوند. این اتفاق تلخ در روزهایی که ملوان و سپیدرود روزگاری سختی را سپری می‌کردند به ماتم فوتبال دوستان شهر رشت اضافه کرد و حواشی گسترده‌‌ای به دنبال داشت.

نزدیک به 24 ساعت بعد از این ماجرا، اعضای هیات مدیره باشگاه داماش اعلام کردند تا زمانی که تکلیف سوت‌های مشکوک بازی مقابل نیروی زمینی مشخص نشود آنها به هیچ وجه حاضر به شرکت در فینال جام حذفی نخواهند بود. چند روز بعد این تصمیم جلسه دیگری در باشگاه داماش شکل گرفت و آنها با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال، کمیته داوران، سازمان لیگ خواستار بررسی این اتفاق شدند و همچنین اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی فعالیت باشگاه فرهنگی ورزشی داماش گیلانیان به حالت تعلیق در آمده است!

10 روز بعد از ملغی شدن فعالیت باشگاه داماش به شایعه برگزاری مسابقه فینال جام حذفی در ورزشگاه امام رضا مشهد معترض شد؛ مسئولان باشگاه گیلانی طی نامه‌ای مدعی شدند با توجه اینکه یکی از تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به فینال این رقابت‌ها راه پیدا خواهند کرد و همچنین با در نظر گرفتن این که تیم پدیده به مقام چهارم لیگ برتر دست پیدا کرده است مشهدی‌ها در روز فینال به طور قطع سپاهان یا پرسپولیس را مورد تشویق قرار خواهند داد تا پدیده بتواند به عنوان چهارمین تیم جواز صعود به لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد!

اعتراض گسترده باشگاه داماش به فدراسیون فوتبال ادامه داشت و چندین جلسه هم پیرامون این ماجرا برگزار شد تا در نهایت 10 روز پیش تمرینات آماده سازی این تیم برای شرکت در مسابقه فینال جام حذفی در چمن مصنوعی ورزشگاه سردار جنگل آغاز شد. به دلیل زیر کشت رفتن چمن‌های طبیعی مجموعه‌های ورزشی سطح شهر تنها انتخاب باقی مانده ورزشگاه سردار جنگل بود. تمرینات با 11 نفر شروع شده بود و تا چهار روز پیش که حضور در فینال جدی شد این آمار به 16 نفر رسید.

بازیکنان داماش که از لحاظ روحی شرایط مساعدی ندارند و هنوز در شوک از دست دادن سهمیه لیگ یکی هستند شب گذشته به اهواز سفر کردند یک جلسه تمرینی هم برگزار کردند که همان 16 نفر در تمرین حضور یافتند. داماش در این سفر پنج بازیکن خود را در اختیار نداشت. سعید طالبی، میثم میرپسندیده و میلاد پورمحسن سه بازیکنی هستند که به دلیل محرومیت قادر به همراهی این تیم نخواهند بود. دو بازیکن دیگر این تیم نیز بعد از حذف از مرحله پلی آف لیگ دسته دوم، در تمرینات این تیم حاضر نشدند و از سوی سیامک فراهانی سرمربی داماش نیز برای این بازی در لیست قرار نگرفته‌اند. امید قربانی و مهرداد علیزاده دو بازیکنی هستند که در این دیدار حاضر نخواهند بود. کلیدی‌ترین بازیکن تیم داماش علی آل کثیر بود که مصدومیت سبب شد تا او مدتی از تمرینات دور باشد اما با تلاش کادر پزشکی و فیزیوتراپی او به این مسابقه رسیده و مشکلی برای رویارویی با پرسپولیس ندارد.

نگاهی به آمار حریف پرسپولیس

نقطه قوت داماش برای رسیدن به رتبه دوم جدول رده بندی لیگ دسته دوم استفاده حداکثری آنها در بازی‌های خانگی بوده؛ داماش در 12 بازی داخل خانه به 11 برد رسید و تنها یک مرتبه شکست خورده است!‌در مقابل در بازی‌های خارج از خانه آنها تنها سه برتری به دست آوردند و به 5 تساوی و  4 شکست رسیده‌اند. داماش در بازی خانگی 25 مرتبه دروازه رقبا را باز کرد و تنها 4 گل دریافت کرده در حالیکه در بازی‌های بیرون خانه 9 گل زده دارد و 10 گل خورده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز