خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان خبر داد:

پرداخت بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی به ۷۴۱ مددجوی گیلانی

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۵۱۹

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان از پرداخت حدود ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی به ۷۴۱ نفر از مددجویان خبر داد .

به گزارش ایلنا از رشت، حبیب اله رضا دوست، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه بسیاری از خانوارها به دلیل نداشتن شغل مناسب و درآمد کافی به شهرها مهاجرت می‌کنند گفت: یکی از اقدامات کمیته امداد پرداخت تسهیلات اشتغال به روستاییان برای جلوگیری از مهاجرت به شهر است.

وی با اشاره به اینکه به‌منظور حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی به مددجویان و فرزندان آن‌ها تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می‌شود افزود: متقاضیان ابتدا باید در سامانه کارا ثبت‌نام کرده و سپس برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

رضا دوست از پرداخت حدود ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی به ۷۴۱ نفر از مددجویان خبر داد و تصریح کرد: کل اعتبارات تخصیص‌یافته به این نهاد از محل اشتغال روستایی مبلغ ۸۱ میلیارد تومان بوده که از نیمه دوم سال ۹۷ تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان جذب‌شده و مبلغ ۸۷ میلیارد تومان هم در سامانه ثبت و در حال دریافت است.

رضا دوست، سقف وام‌های پرداختی به مددجویان روستایی را ۵۰ میلیون تومان اعلام و تأکید کرد: از آنجائی که بیشتر طرح‌های قابل ‌اجرا در روستاها طرح دام‌های سبک و سنگین است و با توجه به سال رونق تولید یکی از موانع جذب اعتبارات، عدم ثبت و تائید سامانه ثبت طرح دام‌های سبک و سنگین است که انتظار می‌رود با توجه به محرومیت و شرایط خاص مددجویان روستایی، حداقل برای دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد که برکل فرآیند پرداخت تسهیلات نظارت دارد مساعدت ویژه در نظر گرفته شود.

وی گفت: با توجه به تعامل خوب و هماهنگی با بانک‌های عامل، تمامی طرح‌ها به صورت مرحله ای و با نظارت مستقیم کارشناسان فنی اشتغال کمیته امداد اجرا و حداکثر به مدت پنج سال با هدف پایداری طرح مورد بازدید قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز