خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده:

مشکلات زنان متقاضی کسب و کار در حوزه وام بانکی و تامین وثیقه باید برطرف شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۴۷۲

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: تامین وثیقه برای پرداخت تسهیلات به زنان متقاضی کسب و کار و نقص قوانین در پرداخت وام یکی از مشکلات بانوان کشور است که باید برای برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فریبا نظری پورکیانی عصر امروز چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان و خانواده استان قزوین افزود: البته قزوین در این زمینه با انتصاب ۱۰ مدیر زن در استانداری و چند زن در مسئولیت مدیر کل دستگاه های اجرایی پیشتاز بوده است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود حداقل برای رسیدن به سهم بالایی از این انتصابات، معاون فرمانداران از میان بانوان باشند.

نظری ادامه داد: همچنین جهت تحقق این سهم هفته گذشته در شورای معاونان با حضور وزیر کشور این موضوع مطرح شد که مسئولیت توسعه مدیریت و منابع استانداری ها در اختیار زنان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: زمان آموزش یکسویه حقوق فردی و اجتماعی به سرآمده است چون این توجه یکسویه توازن اعضای جامعه را بر هم می زند.

نظری یادآور شد: در دو دهه اخیر آموزش مفاهیم فردی به زنان آغاز شده است اما اگر تنها بانوان بدون سایر اعضای خانواده به این حقوق آگاه باشند همین مساله، عمیق شدن شکاف و جدایی اعضای جامعه را در پی خواهد داشت.

به گفته نظری مخاطب برنامه های آموزشی باید تمام اعضای خانواده باشند تا هرکدام وظایف و حقوق خود را بشناسند.

وی تاکید کرد: نیازهای زنان روستایی و شهری و حتی زنان هر طبقه اجتماعی با یکدیگر متفاوت است و در برنامه ریزی ها باید به همه آنها پرداخته شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده افزود: قزوین با وجود ظرفیت های طبیعی، باستانی، فرهنگ بومی، صنعتی و غذایی، مظلوم واقع شده و از نظر اقامتگاه های گردشگری با ضعف مواجه است و برای توسعه مشاغل در حوزه بانوان و مردان باید به این مسائل توجه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز