خبرگزاری کار ایران

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای تاسیس دو ایرتاکسی در کشور تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۱۲۹

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای کاهش هزینه‌های فرودگاهی و ناوبری برای هوانوردی عمومی گفت: امیدوارم تا پایان سال شاهد راه‌اندازی دست کم دو ایرتاکسی در کشور باشیم.

به گزارش ایلنا، شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای یادداشت تفاهم اقدامات اجرایی برای توسعه و تسهیل هوانوردی عمومی با بیان اینکه ایران با سابقه‌ترین و قدیمی‌ترین صنعت هوانوردی را در منطقه دارد، گفت: اکنون در حوزه هوانوردی تجاری مشغول فعالیت هستیم، تحریم‌های غیر انسانی را تحمل می کنیم وامیدواریم که از این مرحله عبور کنیم.
 
وی ادامه داد: اما متاسفانه در حوزه هوانوردی عمومی فعالیت چندانی صورت نگرفته است. هوانوردی عمومی بخشی از زنجیره توسعه هوانوردی تجاری است و چه در رابطه با طراحی و چه در توسعه و آموزش هوانوردی نقش اساسی دارد.
 
آدم‌نژاد با اشاره به اینکه مهم ترین خروجی این توافق تاسیس ایرتاکسی است، افزود: باید زودتر به این مجموعه پرداخته می‌شد، اما به علت فراهم نبودن زیرساخت اقتصادی این اتفاق نیفتاد. با این حال امکان توسعه وجود دارد و می‌توان با کاهش هزینه‌ها، به این بخش از صنعت که ویژگی‌های گسترده‌ای دارد، توجه کرد. 
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بیان مفاد یادداشت تفاهم اقدامات اجرایی برای توسعه و تسهیل هوانوردی عمومی پرداخت و گفت: ایجاد ساختار مقرراتی ویژه هوانوردی عمومی در سازمان هواپیمایی کشوری وشرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، واگذاری اقدامات اجرایی به بخش خصوصی، ایجاد سازوکار مقرراتی و عملیاتی جهت راه‌اندازی شبکه ایرتاکسی، کاهش هزینه‌های ناوبری و فرودگاهی هوانوردی عمومی، استفاده از ظرفیت‌های مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی کشور، افزایش شبکه توزیع سوخت هواپیماهای این رده و ارتقای سطح فناوری‌ها و بومی سازی آن با استفاده از توان متخصصان داخلی از نکات کلیدی این توافقنامه است. 
 
وی افزود: اکنون در رابطه با فرودگاه های کوچک بسیار مشکل داریم. فرودگاه‌ها توسعه بسیار زیادی پیدا کرده‌اند بدون اینکه بتوانیم کاربری مفید و اقتصادی برای این فرودگاه‌ها پیدا کنیم. این فرودگاه‌ها را می‌توان با استفاده از هوانوردی عمومی سودده کرد.
 
آدم‌نژاد با اشاره به اینکه تاسیس ایرتاکسی یکی از مفاد این تفاهمنامه است، گفت: بسیاری از شهرهای نزدیک به کلانشهرها ظرفیت استفاده از ایرتاکسی را دارند، اما وقتی همه عوارض و هزینه‌ها میان هوانوردی تجاری و عمومی مشترک است، امکان حضور پایدار این بخش در صنعت هوانوردی کشور وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه در جهت رفع موانع تلاش کرده است، افزود: اکنون فرودگاه‌های بزرگ هزینه زیادی از هواپیماها برای ارائه خدمات فرودگاهی مطالبه می‌کنند. وزارت راه با همکاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مصمم است که برای کاهش هزینه‌های فرودگاهی در جهت اجرایی شدن پرواز ایرتاکسی تلاش کند. 
 
آدم‌نژاد در انتها گفت: امیدوارم خروجی این کار را زودتر ببینیم. برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان امسال حداقل در دو مسیر ایرتاکسی راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز