خبرگزاری کار ایران

توضیحات شرکت کویر تایر بیرجند در مورد یک خبر

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۷۲۶

پیرو انتشار خبری در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری با عنوان «نماینده کارگران کویر تایر بیرجند بیکار شد/ اداره کل کار: این فرد با اتمام قرارداد بیکار شده است» روابط عمومی این شرکت جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در توضیحی که روابط عمومی شرکت کویر تایر بیرجند جهت تنویر افکار عمومی ارسال کرده است، آمده است:

آقای علیرضا یوسفی فرزند محمدحسن با مدرک تحصیلی لیسانس شیمی در مورخه ۰۱/۰۸/۸۰ به صورت قراردادی همکاری خود را با  کویرتایر آغاز نمود و پس از طی مراحل آموزشی و آزمایشی در واحد تکنولوژی کویرتایر مشغول به کار گردید. در طی ۱۷ سال حضور نامبرده در کویرتایر، تخلفات اداری مختلفی در سابقه اداری ایشان ثبت گردیده که منجر به قطع روابط اداری ایشان با کویرتایر در دوره‌های مختلف مدیریتی شده است که به برخی از آنان اشاره می‌گردد:

۱-    در مورخه ۰۱/۰۴/۸۵ نظر به تخلف اداری انجام شده و مکاتبات مدیر امور اداری وقت کارخانه با نامبرده تسویه حساب و رابطه استخدامی قطع گردید.

۲-    با توجه به اظهار ندامت و پشیمانی، در مورخه ۲۰/۰۴/۸۵ مجددا قرارداد نامبرده تمدید گردید.

۳-    در مورخه ۲۱/۰۲/۹۴ به دلیل قصور در وظایف محوله و طی مکاتبات مدیر واحد تکنولوژی قرارداد نامبرده از ۶ ماه به ۳ ماه تقلیل و  متعاقب آن عدم نیاز به خدمات ایشان اعلام و جهت تعیین تکلیف در اختیار امور اداری کارخانه قرار می‌گیرد.

۴-    با اغماض و نظر رافت امور اداری در مورخه ۱۴/۰۵/۹۴ نامبرده به اداره تضمین کیفیت منتقل گردید. که در ابلاغ اداری تاکید  به تجدید نظر در رفتارهای سازمانی درج شده است.

۵-    مجددا به دلیل قصور در انجام وظایف محوله و کم کاری در مورخه ۰۵/۰۴/۹۵ عدم نیاز به خدمات نامبرده از سوی مدیروقت اداره تضمین کیفیت اعلام گردید.

۶-    در مورخه ۰۵/۰۵/۹۵  درحالی که هیچ کدام  از مدیران واحدهای مختلف کارخانه حاضر به پذیرش ایشان به دلیل کم‌کاری و عدم رعایت ضوابط اداری نبودند مجددا نامبرده به قسمت ارگونومی کارخانه منتقل شده‌اند.

۷-    با توجه به دیدگاه سازنده مدیرعامل کویرتایر و در جهت تربیت و اصلاح نیروی انسانی در مورخه ۰۶/۰۷/۹۶ طی ابلاغی از سوی مدیر عامل نامبرده به سمت رئیس بخش آزمایشگاه آب و فاضلاب (زیر نظر مدیر اداره نت، بخش نگهداری و تعمیر کارخانه) منصوب گردید تا شاید در روابط سازمانی و انجام وظایف اداری ایشان تغییری صورت پذیرد.

۸-    با توجه به عدم همکاری و عدم رعایت دستورالعمل‌های کاری در اداره نت و عدم توجه به دستورات مافوق در مورخه ۳۰/۱۱/۹۷ از سوی مدیر اداره نت، نامبرده به عنوان نیروی مازاد جهت تعیین تکلیف به اداره منابع انسانی معرفی گردیدند.

۹-    در نهایت به دلیل مشکلات اداری و تخلفات بی‌شمار اداری که توسط آقای علیرضا یوسفی صورت پذیرفته است در مورخه ۲۶/۱۲/۹۷ قطع همکاری و قرارداد نامبرده تمدید نگردید. اما مجددا با همه مشکلات و نابهنجاری‌های رفتار سازمانی نامبرده، در مورخه ۰۷/۰۲/۹۸ با نظر و دستور مدیریت محترم عامل مجددا با ایشان قرارداد جدیدی منعقد گردد اما ایشان ضمن توهین و ناسزا به مسئولین اداری، از امضای قراردادخوداری و با تهدید، سعی در مرعوب کردن پرسنل می‌نمایند که صورتجلسه توهین و ناسزای ایشان به امضای شاهدین رسیده است.     

 در نهایت با آقای یوسفی به دلیل بی‌انضباطی‌های مکرر در خصوص حضور در محل کار و انجام امور محوله و عملکرد بسیار ضعیف و نامطلوب تسویه حساب انجام و قرار داد نامبرده تمدید نگردید. همانگونه که مشهود است عدم تمدید قرارداد نامبرده مربوط به عملکرد سازمانی وی بوده و به هیچ عنوان مربوط به عضویت نامبرده در شورای کار و حوزه وظایف آن بخش نمی‌باشد.  

مسئول پیگیری مطالبات کارگران کویرتایر رئیس شورا و مجموعه تشکل شورای اسلامی کار می‌باشند که هم اکنون با جدیت مشغول به پیگیری امور محوله هستند بنابراین تلاش برای سرپوش گذاشتن بر تخلفات اداری صرفا به دلیل عضویت در شورا و سوءاستفاده از نام شورا و اعتبار کارگران، عملی سیاسی و خلاف عرف می‌باشد و می‌تواند به جایگاه این تشکل کارگری خدشه وارد نماید و مدافعان حقوق کارگری باید در برابر اینگونه سوءاستفاده‌های احتمالی موضع‌گیری نمایند. کلیه مدارک و ابلاغیه‌های انضباطی در خصوص قصورات سازمانی آقای یوسفی به اداره کار و شورای حل اختلاف ارایه شده است.

 مدیران کویرتایر آشنا و دغدغه مند با موضوعات کارگری بوده و هستند و همیشه تلاش داشته اند که بر اساس قوانین و اجرای صحیح طبقه‌بندی مشاغل، حقوق همه کارکنان از کارگران تا مهندسین قانونمند محاسبه گردد که همین مسئله رضایت پرسنل را دربرداشته که پیام تشکر نمایندگان کارگران از مدیرعامل شرکت کویرتایر جناب آقای زینلی در روزنامه آوای بیرجند مورخه ۰۳/۰۳/۱۳۹۴ بیانگر رضایت کامل پرسنل از اجرای دقیق و کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل در شرکت کویرتایر می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز