خبرگزاری کار ایران

افزایش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در مناطق شمالی کشور/ تهران گرمتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۴۶۴

یک کارشناس هواشناسی با اشاره به رگبار باران و رعد و برق در ساعات عصرگاهی برای اکثر نقاط شرق، شمال شرق و مرکزی کشور گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از امروز تا دوشنبه هفته آینده بین ۶ تا ۱۰درجه دما در مناطق شمالی کشور افزایش یابد.

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: امروز به ویژه در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب در شمال‌شرق، شرق، جنوب شرق، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی در حال عبور از مرزهای شرقی کشور است، تصریح کرد: فردا برای بخش‌هایی از شمال غرب، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده خواهیم داشت. همچنین در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه به ویژه در ساعات عصرگاهی برای نواحی شمال غرب، دامنه‌‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در استانهای کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب استان اصفهان نیمه شمالی استان فارس و غرب استان کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید را پیش‌بینی می‌کنیم.

این کارشناس هواشناسی درباره وقوع گرد و غبار در کشور گفت: طی دو روز آینده در نواحی جنوب غرب کشور و در استان‌های خوزستان و ایلام تندبادهای لحظه‌ای به ویژه در ساعات عصرگاهی گرد و غبار محلی را ایجاد می‌کند.

نقشینه درباره دمای هوای کشور نیز گفت: از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده برای بیشتر مناطق کشور افزایش دما پیش‌بینی می‌کنیم که بیشترین مقدار افزایش دما در سواحل شمال و شمال شرق کشور رخ خواهد داد و بین ۶ تا ۱۰ درجه افزایش دما را در این مناطق شاهد خواهیم بود. از روز دوشنبه با ورود جریانات خنک شمالی روی سواحل شمال کشور بارش و کاهش دما در سواحل شمالی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای تهران امروز ۲۵ درجه سانتیگراد در مهرآباد است، ادامه داد: بیشینه دمای تهران در شمیرانات امروز ۲۱ درجه است اما طی ۴ روز آینده و تا روز دوشنبه در تهران نیز افزایش دما را پیش‌بینی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز