خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری زنجان :

۵۵ درصد از ریشه طلاق‌های استان زنجان در اعتیاد است

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۱۹۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با یادآوری اینکه ۵۵ درصد از طلاق های استان مربوط به اعتیاد است، گفت: بایستی با همراهی مسئولان در برابر این آسیب اجتماعی ایستاد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، خدابخش مرادی نافچی،  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به اثرات مخرب مواد مخدر اشاره کرد و گفت: این بلای خانمان سوز آسیب های اجتماعی بسیاری همراه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با یادآوری اینکه 55 درصد از طلاق های استان مربوط به اعتیاد است، گفت: بایستی با همراهی مسئولان در برابر این آسیب اجتماعی ایستاد.

مرادی بر ضرورت شناسایی مشکلاتی که اعتیاد جوانان را تهدید می کنند، تاکید کرد و افزود: براساس آمارهای موجود متاسفانه در استان زنجان اقدام موثری در حوزه اعتیاد انجام نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به تقدیم 2 هزار شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت: باید این معضل اجتماعی با حساسیت بیشتری دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تاکید کرد: اقدامات درمانی٬ فرهنگی و اجتماعی و همچنین نظارتی در مراکز نگهداری معتادان متجاهر باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان هم در سخنانی به ارائه گزارشی از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده استان پرداخت و گفت: 1743 نفر از باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر در استان دستگیر شدند که 9 نفر از این دستگیرشدگان خانم بودند.

علی بابایی به کشف 361 کیلوگرم مواد مخدر در دو ماه گذشته اشاره کرد و گفت: این رقم کشفیات با افزایش 12 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در استان زنجان 8 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است، ادامه داد: طرح پاکسازی مناطق آلوده زنجان در ایام ماه مبارک رمضان نیز انجام می‌شود که با اجرای این طرح بیش از 300 نفر در سطح استان زنجان دستگیر شده و به کمپ‌ها تحویل داده شدند.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان، 42 درصد از دستگیرشدگان در بازه سنی 15 تا 30 سال، 44 درصد در بازه سنی 35 تا 45 سال و 12 درصد نیز در بازه سنی 50 تا 60 سال بودند.

وی با یادآوری اینکه  بیشتر مواد مخدر کشف شده در سال گذشته از نوع تریاک بود افزود: 2 هزار و 825 نفر خرده فروش مواد مخدر در استان زنجان دستگیر شده و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز