خبرگزاری کار ایران

اهدای ۳۸۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۱۰۶

طی جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان تهران که در سالن همایشهای هتل قلب برگزار شد، نیکوکاران حاضر در مراسم، ۳۸۰ میلیون تومان جهت آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد به حساب نمایندگی ستاد دیه واریز کردند.

به گزارش ایلنا، مدیر کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی استان تهران در مراسم گلریزان که مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) در هتل قلب برگزار شد، گفت: وقتی سرپرست خانوار بالای سر خانواده است مشکلات بسیاری در زندگی وجود دارد، خانواده های زندانیان که سرپرستشان به هر دلیلی زندانی شده، چندین برابر بیشتر دچار معضل می شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه از آغاز سال ۹۸ تاکنون، زمینه آزادی ۷۹ نفر مددجوی جرایم غیرعمد فراهم شده است. همچنین در سال گذشته  بحمدالله، با تلاش مسئولان و مددکاران زندانها و ستاد دیه استان تهران، ۹۰۲ نفر زندانی نیازمند با جرم غیرعمد که جمعاً بالغ بر ۲۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهکار بودند، آزاد گردیدند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران با بیان اینکه کمکهای ستاد دیه فقط شامل حال زندانیان نیازمندی است که فاقد سابقه کیفری بوده و به دلیل جرایم غیرعمد مانند دیه ناشی از حوادث کار، تصادفات و بدهی در حبس به سر می برند، گفت: امیدواریم بتوانیم با قدم‌های خیرین، زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کنیم چرا که حبس این افراد دو اثر منفی را به همراه دارد یکی اینکه از حیث روحی و روانی بر عده‌ای از افراد جامعه تاثیر منفی می‌گذارد و بدتر از آن، خانواده‌های وی تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است در این مراسم، از چهار نفر نیکوکار که همکاری مستمر با ستاد دیه استان تهران داشته یا اقدام آنان به عنوان گسترش فرهنگ نوعدوستی و کمک به آزادی زندانیان بدهکار بود، تقدیر به عمل آمد. یکی از این خیرین، پدر دانشجوی نیکوکار سجاد پوراحسان بود که سه روز قبل از فوت در اثر حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات با مراجعه به این ستاد، بدهی چهار میلیون تومانی یک مستأجر را پرداخت نموده و دیگری پدری که با فوت دختر جوانش ضمن اهدای هزینه جهیزیه وی، ۱۲ نفر را به نیت دوازده امام آزاد کرده بود و خاطرنشان کرد: امید است خداوند توانایی مالی بیشتر در این مسیر اعطاء نماید تا در گلریزان سال آینده، این تعداد به ۱۴ نفر افزایش یابد.

بنا به این خبر، در گلریزان شب گذشته، مسئولان اداره کل زندانهای استان تهران، مدیران و روسای ندامتگاهها و مراکز تابعه و همچنین جمعی از نیکوکاران و هنرمندان عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون حضور داشتند که با اهدای مبلغ۳۸۰ میلیون تومان زمینه آزادی ۲۲ نفر از زندانیان واجد شرایط فراهم شد.

عزیزان نیکوکار جهت اهدای کمک های مالی و آزادی زندانیان نیازمند واجد شرایط جرایم غیرعمد می توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۸۷۰ و یا مراجعه حضوری به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، نبش اعرابی ۶، پلاک ۲۵، طبقه سوم و همچنین به سایت نمایندگی ستاد دیه استان تهران (نشانیwww.tehipro.ir ) با فعالیتهای این نمایندگی و نیز نحوه ارسال کمکهای مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز