خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد:

۹۰ درصد بهای خرید گندم کشاورزان خوزستانی پرداخت شده است/ فعالیت ۱۰۶ مرکز خرید گندم در استان/ حتی از درون آب نیر گندم برداشت کردیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۴۹۶

مدیرکل جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: پرداخت ۹۰‌ درصدی بهای گندم امسال کشاورزان خوزستانی در مقایسه با سال گذشته استثنایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیخسرو چنگلوایی عصر دوشنبه ۳۰ اردیبهشت اظهار کرد: خوشبختانه روند خرید گندم به خوبی پیش می رود. تا کنون بیش از ۱۸۰ هزار محموله گندم در ۱۰۶ محل خرید از جمله سیلو، کارخانجات آرد و مراکز خرید عرضه می شود.

وی افزود: مقدار گندمی که تا امروز تحویل داده شده بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن بوده  که نسبت به سال گذشته با ۳ درصد افزایش رشد روبرو بوده است.

چنگلوایی تصریح کرد: علیرغم مشکلاتی که با آن مواجه بودیم و سطح وسیعی از مزارع که بر اثر سیلاب از بین رفت، پیش بینی می کنیم در پایان برداشت گندم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با بیش از ۲۰ درصد افزایش خرید مواجه باشیم.

وی ادامه داد: از نظر عملکرد واحد سطح نیز در مقایسه ای که انجام شده است، بالغ بر ۷۵۰ کیلوگرم در هکتار افزایش عملکرد داشته ایم.

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص ویژگی های گندم استان، گفت: علاوه بر نقشی مهمی که گندم خوزستان به لحاظ کمی در تامین گندم کشور دارد، کیفیت آن نیز مورد توجه است به صورتی که علاوه بر ارسال گندم به ۲۳ استان کشور، در امر صادرات به کشور های دیگر نیز موفق بوده ایم.

چنگلوایی با اشاره به اینکه روند پرداخت بهای گندم به کشاورزان در سال جاری استثنایی است، خاطرنشان کرد: تا کنون ۹۰ درصد بهای گندم کشاورزان پرداخت شده که موجب احساس رضایتمندی در میان آنان شده است.

وی با تاکید این نکته که هیج عاملی نمیتواند مانع روند رو به رشد تولید گندم در خوزستان شود، بیان کرد: پس از پایان برداشت و خرید، جشن برداشتی به همین منظور برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان افزود: عنایت خداوند، همت کشاورزان، تلاش همکاران و سایر دستگاه های اجرایی به ما کمک کردند تا حتی از درون آب نیز گندم برداشت شود.

چنگلوایی با اشاره به اینکه در حداقل ۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم و ۳۰ هزار هکتار از اراضی آبی برداشت ادامه دارد، عنوان کرد: بخشی از گندم تولیدی ما از مزارع دیم برداشت می شود تا کنون یکصد هزار هکتار از این اراضی برداشت شده و سال گذشته ۱۷۰ هزارتن برداشت گندم داشتیم که پیش بینی می شود در سال جاری بالغ بر ۲۷۰ هزار تن از مزارع دیم استان خوزستان برداشت گردد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز