خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

خسارت بارندگی‌ها به بیش از 5720 میلیون ریال از حوزه راهداری تایباد

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۰۵۱

رئیس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب‌ها 5720 میلیون ریال ‌به راه و  ابنیه فنی حوزه استحفاظی این شهرستان خسارت وارد کرده است. 

علی‌اصغر کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه گزارشات و اخطارهای هواشناسی لحظه به لحظه اعلام می‌شد، برای جلوگیری از واردشدن خسارت‌های احتمالی جلسات مکرر ستاد بحران در فرمانداری شهرستان برگزار شد. 

وی با اشاره به آماده‌باش صددرصدی نیروهای راهداری در زمان بارندگی در تایباد اعلام کرد: کلیه محورهای حوزه استحفاظی اعم از شهری و روستایی توسط کارشناسان این اداره مورد بازدید قرار گرفت و نسبت به اعزام و استقرار بیش از  12 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین شامل گریدر، لودر و کامیون در محل مسیل‌ها، آبروها و آب‌نماها اقدام شده است.

رییس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای تایباد، تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده دیگر که در حوزه پدافند غیر عامل توسط این نهاد صورت گرفت، تنقیه و بازگشایی دهانه، رفع معضلات بالا و پایین دست پل‌ها، آبروها و آب‌نماها درکلیه محورها و  ایجاد دریواسیون و رفع تصرفات بستر رودخانه به صورت مشخص در محور دوغارون بود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته پس از هر بارندگی حجم زیادی از سیلاب حاصله بسمت تاسیسات موجود در پایانه مرزی، گمرک دوغارون و پاسگاه‌های مرزی روانه  می‌شد که با توجه به اقدامات صورت پذیرفته و هدایت آب به مسیر اصلی، از ورود سیلاب به سمت اماکن مذکور نیز برای همیشه جلوگیری گردید.

کرباسی اظهار داشت: امسال بیشترین حجم بارش‌ها در محور تایباد – خواف و تایباد – مشهدریزه بود و خسارات وارده به ابنیه فنی اکثرا مربوط به تخریب شوت و برید پایین دست، لای زدگی و آبشستگی و تخریب دستک و روسازی جاده در محل آبروها و آب‌نماها اعلام شده است. 

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در تایباد گفت: قبل از بارش‌ها تمام مسیرهای احتمالی جاری شدن سیلاب توسط اعضای ستاد بحران در این شهرستان بازدید و نقاط حادثه‌خیز مشخص گردید و بلافاصله در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز