خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبرداد:

جابجایی روستاهای سیل زده خوزستان امکان‌پذیر نیست/ تعمیر منازل آسیب دیده نیاز به پروانه ساخت ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۸۸۲

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: جابجایی روستاهای سیل زده این استان امکان پذیر نیست.

به گزارش ایلنا، علیرضا تابش اظهار داشت: به طور کلی با جابجایی روستا‌ها مخالفیم چرا که براساس مقررات و در نظر گرفتن پیامد‌های اجتماعی و سیاسی این کار امکان پذیر نیست.
 
وی در ادامه بر روش ایمن سازی منازل و اجرای طرح‌های ایمن سازی تاکید کرد و گفت: سازمان آب و برق خوزستان فرمول این طرح‌ها و چگونگی اجرای آنها را در دست دارد.
 
تابش یادآور شد: بسیاری از مقررات ملی ساختمان سازی تا قبل از زلزله بم به صورت توصیه‌ای بود، اما پس از زلزله بم بسیاری از مقررات را الزامی کردند و بار سنگینی بر دوش ساختمان سازی گذاشتند که از آن نتیجه‌ای هم نگرفتند لذا با قوانین توصیه‌ای می‌توان روستا‌ها را ایمن سازی کرد و آمادگی داریم که این کار را انجام دهیم و ساختمان‌ها را با مشخصات لازم بسازیم.
 
تابش اولویت بازسازی را در حوزه واحد‌های تعمیری عنوان کرد و گفت: به استناد قانون برای تعمیر هیچگونه مشکلی نداریم و می‌توانیم هر خانه‌ای که نیاز به تعمیر دارد را در محل خودش بازسازی و تعمیر کنیم.
 
وی افزود: برای تعمیر منازل آسیب‌دیده از سیل نیاز به هیچگونه پروانه جدید نیست و از مردم نیز عوارضی دریافت نمی‌شود.
 
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: برای هر واحد مسکونی یا تجاری روستایی یا شهری که آب وارد آن شده است برای تعمیرات ۱۵۰ میلیون ریال وام و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که اگر این مبالغ داده شوند و نظارت نیز صورت گیرد کار با سرعت پیش می‌رود.
 
تابش با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۲۲۹ واحد در خوزستان نیازمند تعمیر هستند، خاطرنشان کرد: در مصوبه اخیر در مرحله اول اعتبار هفت هزار واحد تامین و کار بازسازی آنها نیز آغاز شده است.
 
عملیات اجرایی بازسازی واحد‌ها مسکونی تخریبی در سیلاب خوزستان روز چهارشنبه به صورت نمادین در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر و با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.
 
اوایل فروردین امسال به دلیل طغیان رودخانه‌های دز، کارون و کرخه سیلاب در مناطق حاشیه‌ای این رودخانه‌ها جاری شد.

بر اساس گزارش هلال احمر خوزستان ۲۱ شهرستان خوزستان در فروردین امسال دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند و در جریان این سیلاب به ۲۵۰ هزار نفر امدادرسانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز