خبرگزاری کار ایران

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج در یک ازدواج موفق

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۵۲۸

مشاوره ازدواج می تواند جزیی از برنامه شما و همسر آینده تان برای ساختن ازدواجی موفق و پایدار باشد که آرزویش را داشتید.

ایلنا؛ در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد: آیا من و شریکم نیاز به مشاوره ازدواج داریم؟ آیا روانشناس می تواند برای شروع یک زندگی موفق به ما کمک کند؟در صورتی که نیاز به مراجعه به یک روانشناس خوب در تهران یا دیگر شهرهای ایران داشته باشیم باید از چه مرجعی استفاده کنیم؟

همچنین اطلاعاتی راجع به چگونگی مشاوره پیش از ازدواج و فواید آن برای زندگی زوجین ارائه خواهیم داد.

فاکتورهای بسیاری در موفق بودن یا نبودن یک مشاوره ازدواج دخیل هستند.

مشاوره ازدواج می تواند جزیی از برنامه شما و همسر آینده تان برای ساختن ازدواجی موفق و پایدار باشد که آرزویش را داشتید.

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج در یک ازدواج موفق

مشاوره پیش از ازدواج تا حدی شبیه برنامه ریزی برای ماه عسل تان با یک آژانس مسافرتی است، در صورتی ازدواجی موفق و کم نقص خواهید داشت که با یک متخصص حرفه ای در این امر مشورت کنید.

در حالی که بسیاری از زوجین در آستانه ی ازدواج، مشاوره ی پیش از ازدواج را جدی نمی گیرند، اما آمار ها بیانگر آن هستند که مشاوره پیش از ازدواج می تواند در شکل گیری ازدواج موفق، موئثر باشد:

نرخ ازدواج موفقدر زوجینی که قبل از ازدواج اقدام به مشاوره ی ازدواج کردند تا 30درصد بیشتر است.

فقط 44درصد از زوجین اقدام به مشاوره پیش از ازدواج می کنند.

میانگین ساعاتی که زوجین صرف مشاوره پیش از ازدواج می کنند، 8 ساعت است.

این آمار نشان دهنده ی آن است که حتی تعداد ساعات محدود مشاوره پیش از ازدواج نیز میتواند کمک شایانی به تغییر نتیجه ازدواج کند.

مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

مشاوره پیش از ازدواج به شما در تصمیم گیری درست برای ازدواج کمک می کند به شما اطمینان می دهد که شما و همسر آینده تان میتوانید یک رابطه سالم وقوی داشته باشید و با موانع احتمالی مثل اختلاف در عقاید کنار بیایید.

بعلاوه مشاوره پیش از ازدواج نقاط ضعف بالقوه ی شما و همسرتان که پتانسیل تبدیل شدن به مشکلات مهم را دارند شناسایی و مشخص می کند.

برخی از مسائلی که در مشاوره پیش از ازدواج به آنها پرداخته می شود از قرار زیر هستند:

  • مسائل مالی
  • روابط فعلی زوجین
  • اعتقادات و ارزش های زوجین
  • مسائع عاطفی و جنسی
  • فرزند آوری و فرزندپروری
  • نحوه ارتباطات با خانواده های اصلی
  • تصمیم گیری
  • مدیریت خشم
  • کیفیت زمانی که با یکدیگر می گذرانید

جلسات مشاوره پیش از ازدواج توسط یک متخصص اداره می شود و تعداد جلسات از چند  ساعت محدود تا تعداد جلسات بیشتر متفاوت است.

متخصص ممکن است زوجین را بصورتتنهاو یا با یکدیگر ویزیت کند و یا به آنها تمریناتی در جلسه بدهند  تا به میزان سازگاری پذیری هر دو نفردر بافت رابطه پی ببرد. تمرینات می توانند شامل انواع تست ها و پرسشنامه ها باشد.

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج در یک ازدواج موفق

فواید مشاوره پیش از ازدواج

از مهمترین فواید مشاوره پیش از ازدواج این است که شما و همسرتان قدم هایی در جهت ایجاد ازدواجی پایدار و شاد بر می دارید و مهارت هایی برای کنار آمدن با مشکلات آتی احتمالی را می آموزید.

نگاهی دقیق تر می اندازیم به فواید مشاوره پیش از ازدواج:

ایجاد اهداف مشترک برای ازدواج

شما و شریک عاطفی تان ممکن است تعاریف متفاوتی از ازدواج موفق داشته باشید. با بحث کردن راجع به مسئله ازدواج موفق می توانید اهداف مشترکی را در جهت رسیدن به آن درنظر بگیرید. و برطبق آن اهداف برنامه ریزی و رفتار نمائید.

درک سبک های ارتباطی یکدیگر

با شناخت و درک سبک ارتباطی یکدیگر می توانید به نقاط قوت و ضعف خود در نحوه برقرارکردن ارتباط پی ببرید و با سبک یکدیگر وفق پیدا کنید در این صورت می توانید مطمئن باشید که هنگام  بروز مشکلات، بدون قهر و دعوا راجع به آنها به راحتی صحبت می کنید و سعی در انکار مشکلات نخواهید داشت.

حل مشکلات بالقوه و پنهان قبل از اینکه تبدیل به یک معضل اساسی شوند

در برخی موارد زوجین مشکلات روزمره خود را جدی نمی گیرند به امید اینکه مشکلات در اثر ازدواج کردن خود به خود حل خواهند شد. در صورتی که این باور دقیقا با ایجاد ازدواج موفق در تضاد است.

در صورتی که مشاوره پیش از ازدواج بر مشکلات حال حاضر بین زوجین تمرکز دارد و به شما کمک می کند تا با درک تفاوت هایتان دچار معضلات بزرگتر نشوید.

چگونه یک مشاوره پیش از ازدواج موفق را پشت سر بگذاریم ؟

1-بدانید که مشاوره پیش از ازدواج چالش برانگیز خواهد بود و ممکن است شما را با حقایقی آشنا کند که از قبول آنها سرباز می زدید.

2-در اطلاعات دادن  و بیان عقاید اصلی خود در جلسات مشاوره، تقلب نکنید. گاهی به منظور سازگار بنظر رسیدن، زوجین بخشی از اطلاعات را در اختیار مشاور نمی گذارند یا آنها را تغییر می دهند.

3- دنبال مشخص کردن برنده و بازنده نباشید. هر دوی شما بازیکنان یک تیم هستید!

4- هرگز اطلاعاتی را که در جلسه ی مشاوره رد و بدل کردید در اختیار سایر افراد مثل خانواده تان قرار ندهید . آنچه در جلسات مشاوره گذشت، فقط متعلق به شما دو نفر است. پخش کردن اطلاعات ممکن است موجب از بین رفتن اعتماد خانوادها شود.

در صورتی که به دنبال مراجعه به روانشناس قبل از ازدواج در کرج، تهران یا سایر شهرستان ها هستید، می توانید از سایت پزشک خوب استفاده کنید. سایت پزشک خوب که مرجع متخصصان سلامت شامل روانشناسان و پزشکان است، امکان جستجو و رزرو اینترنتی از تعداد زیادی از متخصصان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز