خبرگزاری کار ایران

اردیبهشت پرپیچ و خم پرسپولیس؛ پایان ناکامی با قهرمانی؟

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۳۵۳

اردیبهشت سرنوشت‌ساز برای پرسپولیس با ناکامی پیاپی آنها دنبال شده و اکنون بعد از حذف از آسیا، تنها یک 90 دقیقه دیگر فرصت دارند تا به اولین جام دست یابند.

به گزارش ایلنا، در اردیبهشت پرپیچ و خم مسیر سخت شاگردان برانکو از 6 اردیبهشت آغاز شد و این تیم در لیگ به مصاف تیم‌های سپاهان، تراکتورسازی و ماشین‌سازی رفت. سرخ‌پوشان با تساوی در هر 3 بازی 6 امتیاز سرنوشت‌ساز را از دست دادند و در لیگ قهرمانان آسیا هم با شکست مقابل پاختاکور حذف شدند و حالا امیدوارند در مهمترین بازی فصل خود مقابل پارس جنوبی پایان خوشی را برای اردیبهشت جهنمی خود رقم بزنند. 

پرسپولیس از 6 تا 21 اردیبهشت 3 بار در لیگ برتر به مصاف تیم‌های سپاهان، تراکتور و ماشین‌سازی رفت و پنج‌شنبه 26 اردیبهشت هم باید به مصاف پارس جنوبی جم برود، یک بازی هم در لیگ قهرمانان مقابل السد خواهد داشت؛ یعنی 6 بازی در 25 روز و به طور میانگین هر 4 روز یک بازی آن هم بازی‌های سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده. البته این پایان این مسیر سخت نیست و هشتم خرداد نیز سرخ‌پوشان در اصفهان به مصاف سپاهان می‌روند تا تکلیف دومین فینالیست جام حذفی مشخص شود. پرسپولیسی‌ها برای طی کردن این روزهای سخت باید خودشان را برای سفر جم و درنهایت اصفهان آماده کنند و اضافه شدن این سفرهای زمینی و هوایی سختی‌های برانکو و شاگردانش را دوچندان می‌کند. البته نتایج بد پرسپولیس به اردیبهشت‌ماه محدود نمی‌شود و سیر نزولی پرسپولیس از اواخر فروردین آغاز شد. 

سرخ‌پوشان پایتخت آخرین بار توانستند روز 24 فروردین در هفته بیست‌وپنجم سایپا را شکست دهند تا جای خود را در صدر جدول محکم کنند اما نتایج بعدی این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا روزهای تلخ پروفسور کروات را رقم زد. پرسپولیس با باخت مقابل الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا از صعود به دور بعدی این مسابقات بازماند تا فینالیست فصل گذشته آسیا امیدوار به جبران این شکست‌ها در لیگ برتر باشد؛ اتفاقی که تاکنون برای پرسپولیس رخ نداده تا آن‌ها پس از برد شیرین خود در ابتدای سال ۹۸ مقابل استقلال تهران و سایپا نتوانند جشن پیروزی بگیرند. 

حالا پرسپولیس 6 بازی متوالی است که نبرده و تنها فاکتور مثبتی که در سال ۹۸ پرسپولیس را همراهی کرد شانس این تیم در عدم نتیجه‌گیری سایر رقیبانش بود. اگر سپاهان، استقلال تهران و تراکتورسازی نیز می‌توانستند بردهای بیشتری را در هفته‌های اخیر کسب کنند قطعا ناکامی‌های پرسپولیس به آسیا ختم نمی‌‌شد و این تیم در لیگ برتر ایران نیز شانس هت‌تریک قهرمانی خود را از دست می‌داد اما این تیم خوش‌شانس بوده که سایر رقبا هم پابه‌پای آن‌ها امتیاز از دست داده‌اند. حالا پرسپولیس در حالی برای کسب جام به مصاف پارس جنوبی جم می‌رود که با یک تساوی هم می‌تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد اما برخلاف 2 فصل گذشته هنوز خیال هوادارانش بابت بالا بردن جام راحت نیست و سرخ‌ها در بدترین شرایط ممکن به روزهای پایانی اردیبهشت رسیده‌اند.

     

شاگردان برانکو که فرصت بسیار خوب قهرمانی را شنبه‌شب در ورزشگاه آزادی مقابل ماشین‌سازی از دست دادند، حالا امیدوارند که جام را در شهر جم بالای سر ببرند. آن‌ها برای رسیدن به هدف‌شان چند احتمال را پیش‌رو دارند. اول این‌که پرسپولیس می‌تواند با کسب 3 امتیاز یا حتی یک امتیاز بازی به خواسته‌اش برسد اما حالت دوم این است که سپاهان در خانه مقابل استقلال‌خوزستان امتیاز از دست بدهد. حالت سوم نیز این است که نتایج بازی این تیم و سپاهان به لحاظ کسب امتیاز مشابه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز