خبرگزاری کار ایران

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل پالایشگاه تبریز در گفت‌وگو با ایلنا:

پالایشگاه تبریز کاملا در مدار سرویس است/ دود مشاهده شده به دلیل سوختن مواد هیدروکربوری بود

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۲۷۸

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل پالایشگاه تبریز گفت: طبق دستورالعمل ایمنی و برای تعمیرات اساسی ناچاریم مواد هیدروکربوری را به مشعل بدهیم تا از انفجار جلوگیری شود.

شاکر خفائی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره مشاهده دود غلیظ از سمت پالایشگاه اظهار داشت: در ادامه راه اندازی واحدهای عملیاتی پالایشگاه پس از انجام تعمیرات اساسی بدون حادثه؛ به دلیل افزایش فشار در یکی از واحدهای مربوطه، مواد نفتی طبق دستورالعمل ایمنی برای جلوگیری از خطر انفجار به مشعل ایمنی تخلیه رفت و دود مشاهده شده ناشی از آن بود.

وی افزود: پس از کاهش فشار و رسیدن به شرایط ایمن که فقط 1.5 دقیقه طول کشید، واحد مذکور در حال راه اندازی است، مشکل رفع شده، مشعل هم به صورت ایمن و نرمال در مدار سرویس است و شرایط کاملا تحت کنترل است. 

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل پالایشگاه تبریز با تاکید بر اینکه این اقدام هیچ خسارتی نداشته گفت: طبق دستورالعمل ایمنی ناچاریم مواد هیدروکربوری را به مشعل بدهیم تا از انفجار جلوگیری شود.

وی یادآور شد: تعمیر اساسی پالایشگاه هر چند سال یکبار انجام می‌شود تا بتوانیم پالایشگاه آماده و در حد ظرفیتی که طراحی شده در مدار تولید باشد.

به گزارش ایلنا، پالایشگاه تبریز با 110 هزار بشکه در روز مواد نفتی را دریافت و تبدیل به 40 محصول می‌کند. 5 فرآورده اصلی به شرکت پالایش و پخش و مابقی در بورس کالا و انرژی به فروش می‌رسد.

این پالایشگاه سال گذشته موفق شد گازوئیل و بنزین را به یورو 5 تبدیل کند و به عنوان اولین پالایشگاه کشور روغن پایه گروه دو را تولید کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز