خبرگزاری کار ایران

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام کرد:

بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در آزمون‌ سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای شرکت کردند

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۲۵۹

یک میلیون و ۴۱۹هزار و ۱۵۸ نفر در آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال ۱۳۹۷ شرکت کردند.

به گزارش ایلنا، حسن کشاورز جوبنه (مدیرکل دفتر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای) گفت: از این تعداد داوطلب آزمون سازمان فنی و حرفه‌ای، ۸۰۸ هزار و ۴۶۹ نفر مرد و ۶۱۰ هزار و ۶۸۹ نفر زن بودند.

وی در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای به تفکیک خوشه‌های مختلف، تصریح کرد: در خوشه خدمات ۶۸۸هزار و ۶۹۸ نفر، خوشه صنعت ۵۳۸ هزار و ۳۷۱ نفر، خوشه فرهنگ و هنر ۱۲۴ هزار و ۵۲۳ نفر و کشاورزی ۶۷هزار و ۵۶۶ نفر در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای سال ۱۳۹۷ شرکت کردند.

کشاورز با بیان اینکه آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای سازمان به دو صورت الکترونیکی و غیرالکترونیکی برگزار می‌شود، افزود: ۶۹۹ هزار و ۲۶۸ نفر در آزمون الکترونیکی و ۷۱۹ هزار و ۸۹۰ نفر در آزمون غیرالکترونیکی سال گذشته شرکت کردند.

وی در خصوص معرفی مهارت آموختگان مراکز دولتی و خصوصی به آزمون در سال ۹۷، گفت: ۵۷۲ هزار و ۲۲۴ نفر مهارت آموخته از سوی مراکز آموزش دولتی و ۵۳۳ هزار و ۵۷۳ نفر از سوی مراکز آموزشی بخش خصوصی برای  آزمون معرفی شدند.

مدیرکل سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: از یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۵۸ نفر شرکت کننده در آزمون سنجش مهارت سال گذشته، یک میلیون و ۲۷هزار و ۳۹۴ نفر در آزمون کتبی و ۸۴۴ هزار و ۹۲۴ نفر در آزمون نهایی(عملی) قبول شده‌اند.

وی افزود: آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در سال گذشته در حوزه‌های صنعت ساختمان، تفاهم‌نامه‌های (صنایع دستی، فرش و نان و غله و... ) و ادواری برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز